Gå til innhold

Kjøpe bil annet sted - frakt?

Ranger emnet

Ultronic

Anbefalte innlegg

Hei

Går med planer om å bytte bil. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha brukt eller helt ny bil. På finn.no ser jeg mange forhandlere som tilbyr frakt av bilen. Dette høres jo interesant ut, da jeg kan søke over hele landet, og ikke bare her jeg bor. Dessverre har jeg innbyttebil. Tror dere forhandler godtar at jeg sender bilen på denne måten til dem?

Hvordan er det med garanti? Dersom det er feil på bilen kan jeg få dette ordnet hos den lokale forhandleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe bil langs kysten kan du selv ta bilen på Hurtigruten (både til/fra). Dette koster ikke allverden, pluss at du får deg en fin tur! :thumb Det du bruker på å kjøpe billett til Hurtigruten kan fort tjenes inn igjen ved et bra bilkjøp.

Bare husk å tenke på at hvis du skal kjøpe en bil på et sted langt unna deg, så blir det vanskeligere/dyrere/lengre å dra for å se på bilen. Få gjerne forhandler til å sende deg flere bilder av bilen i og prøv å hale ut av han/henne mest mulig informasjon i forkant så du slipper å komme på en bomtur.

Tenk også igjennom muligheten for å komme i kontakt med forhandler igjen ved evt. feil og mangler som kan dukke opp etter et kjøp - det er ofte lettere å få tak i en i samme by som deg enn en fra andre siden av landet.

Lykke til med bilkjøp! :)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider