Gå til innhold

Ordforklaringer, "2, 4-kanals forsterkere"

Ranger emnet

soloking

Anbefalte innlegg

grunnen er blant annet fordi at man mister lydbildet helt. opptaket fra skikkelig musikk er ofte laget sånn at man faktisk skal kunne høre nøyaktig hvor for eks trommeslageren står plassert hen, både avstand, hvor mye til siden, og av og til også høyden i forhold til mikrofonen. _hvis_ man har annlegg og ører nok til det...

derfor blir det feil når lyden kommer bakifra, og kanskje i tillegg Også forfra.

når jeg da snakker om skikkelig musikk mener jeg ikke dunk-dunk og club/trance/techno/rånemusikk, da dette ofte er laget på data uansett og ikke har noen form for dybde eller noe...

før likte jeg å ha lyd bak også, for å kunne spille høyere. men innså etter hvert at styrke ikke var alt, og absolutt ikke når det bare blir et høyt kaos uten detaljer. så nå kjører jeg med bare frontsettet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å kjøre bil med høytalere i dørene, hattehylla og sub baki. Når jeg satte meg inn i bilen til ei venninde som kun har sub og høytalere baki satt jeg og irriterte meg over at jeg praktisk talt hørte at lyden kom bakfra og det manglet helt klart noe.

Har du lyd både forran og bak blir det... tjah.. hva kan jeg si? virker som bilen er fyllt med lyd, selv om det ikke nødvendig vis blir høyere så fort du får inn frontsett.

Hmm... Håper det ga en liten peke-pinne :)

Kjører btw 240 sedan! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel! :)

Kjørte familiebilen idag, og flyttet lyden slik at det var kun bakhøytalerene som spillte, kontra fronthøytalere pluss hatthylle, ingen tvil om hva jeg syntes var best, nemlig front + bak, min Volvo 244 gleder seg allerede til lokale db-treff med anlegg som bestilles på mandag :)

"Æ takke for gode innspill folkens! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider