turbojonas Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Hmm.. har vel sykt me hestar i min 242 då.. Me tanke på biltema olje og V-power.... åsså e d jo sånn 15% for K&N, 5% med V-power og 20% med eksos da er man jo oppe i 40% Effektøkning det er bra d på kun små ting :thumb :thumb :pray Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 På tide med en oppdatering Tuntland. Må fortella ka du bruke vinteren te :) Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Har levert ifra meg min 531 topp for porting, plansliping, ny kam, større exsos ventiler og seter. Har bestilt nye råder og smidde stempler til blokk. Er enda på leit etter ny turbo. den gamle er til salgs. ny intercooler og dyser kommer. tenkte og legge ut litt bilder. Slik va det før eg begynte, se godt etter så legger du merke til racing stolene mine. Her er vi i full sving Endelig motor ute "dyret" begynte og glassblåse motorfester og div.. ble så godt som nytt. t3 turbo tilsalgs. Vinterbil... krasjet før vinteren kom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 få gang på d dompventilkongen! du har forresten fått ein udfordrer t tronen..... hehe Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 er litt nysgjerrig! hvilken motor er det som står i 740`en din? har selv en b230f som er turbomontert, 531 topp, 2,5 toms simons eksos, filter, BSR chip, forsterket topppakning, råder og turbostemplene. Kjører for tiden på 0.6 i ladetrykk, men har en kopi av en rfl dump som jeg skal montere og justere opp trykket til 1 bar. Lurer da på ka denne motoren er god for med de modifikasjonene? Og når jeg har gjort d, hva er neste "steg"? Ikke meningen å ta over posten din, men jeg har prøvd å få svar på andre poster uten hell. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_AndreasH_ Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Såg bilen din på rudskogen. Synst den var fin eg. Ikkje lik alle andre. Eg hadde nok ikkje hatt på dei cupwingsa, men var ikkje gale. Synst grillen var litt spesiell da... Du sto vel rett atme utedassane på sletta... :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Får eg med dompventilen vist eg kjøpe turboen? Siter Volvo 242 78 mod B19A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Får eg med dompventilen vist eg kjøpe turboen? Den har han ikke lenger. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 er litt nysgjerrig! hvilken motor er det som står i 740`en din? har selv en b230f som er turbomontert, 531 topp, 2,5 toms simons eksos, filter, BSR chip, forsterket topppakning, råder og turbostemplene. Kjører for tiden på 0.6 i ladetrykk, men har en kopi av en rfl dump som jeg skal montere og justere opp trykket til 1 bar. Lurer da på ka denne motoren er god for med de modifikasjonene? Og når jeg har gjort d, hva er neste "steg"? Ikke meningen å ta over posten din, men jeg har prøvd å få svar på andre poster uten hell. Hei Wimsen! jeg har b230et blok. men neste "steg" for deg er vell datasprut. datasprut er nesten et must viss du skal over 300hk. Men større dyser, ny kam større turbo er vel ikke feil det heller. fordel og bytte intercooler ojekjøler vis du bruker orginale. men jeg er ingen expert:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 oki, takk for lån av posten din...:P eeh, kor mye trykk kan jeg kjøre på toppen og blokken før det havarerer da? Han jeg kjøpte bilen av prøvde med en annen kam, kan a-kam stemme? da gikk det lang tid før den begynte å dra. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 få gang på d dompventilkongen! du har forresten fått ein udfordrer t tronen..... hehe åhh! d kan me isje ha någe av.. nei da, har solgt min RFL. ska kjøpa ein domp me retur. tjene hest på d:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tunty Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 oki, takk for lån av posten din...:Peeh, kor mye trykk kan jeg kjøre på toppen og blokken før det havarerer da? Han jeg kjøpte bilen av prøvde med en annen kam, kan a-kam stemme? da gikk det lang tid før den begynte å dra. åhh. men det er topp pakninen tar kvelden mye før toppen. så en god toppaknig er viktig. men du kan jo bytte t større ventiler. men det er ikke noe du kan gjøre i garasjen, må og bytte ventilsetene og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 er rådene som ryker i ET motoren, så de er noe av det første en bør bytte om det er en motor en har planer om å ha/bruke.. motronic'en er nokså fin for en kan (med tålig enkle inngrep) ta ut mye i forrhold til andre org. sprut.. ferdig programerte chipper og ombygde (3") LMM's går nokså billig i sverige, men bytte av råder og ic er et must om en skal ta ut noe.. *folk havvarerer jo motorene med 100% orginalt oppsett ellers, kan du forklare meg åssen du tjener hk på resirkulerende dump ventil kontra atmosfærisk..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 eeh, topppakningen min er forsterket, hvilken topppakning jeg hakke jeg peiling på! Var for to eiere siden d ble gjort! At rådene ryker i ET motorne driter jg i, for jeg har en turbo montert b230 f motor, eller er d samma problem der? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 ble vel forbedra i 90 modellen. husker ikke helt åssen det er det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.