Gå til innhold

Den gule 740`en

Ranger emnet


tunty

Anbefalte innlegg

er rådene som ryker i ET motoren, så de er noe av det første en bør bytte om det er en motor en har planer om å ha/bruke.. motronic'en er nokså fin for en kan (med tålig enkle inngrep) ta ut mye i forrhold til andre org. sprut.. ferdig programerte chipper og ombygde (3") LMM's går nokså billig i sverige, men bytte av råder og ic er et must om en skal ta ut noe..

 

*folk havvarerer jo motorene med 100% orginalt oppsett

 

 

ellers, kan du forklare meg åssen du tjener hk på resirkulerende dump ventil kontra atmosfærisk..?

ja men det er ikke samme rådene i b230f og b230et? wimsen hadde b230f.

 

men uansett du girer ned til 2gir, gassen i bånn paserer 100 og PHSS! 3 gir.

istendenfor at turboen må lade opp på nytt det trykket du slapp ut igjenom dumpen, så sender du den i retur og bruke det omigjen. logisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe du glemmer at det trykket som resirk dompen slipper ut fyker ut luftfilteret igjen, og en del av det dras inn i turboen. men det er varm luft. vil du ha varm luft in i maskinen? dessuten, MED en gang du gir gass så lukker dumpen, og slipper ikke ut mere luft, så da suger den inn litt varm luft fra dompen (det som er i luftfilteret,) og resten må den bygge opp som vanlig.

 

Når jeg, som ikke bruker dompventil, trør ut andre å legger in tredje har jeg 0.8 bar (overtrykk) I DET ØYEBLIKKET jeg gir gass etter (et raskt) girskift, og etter et millisekund har jeg 1 bar, som er maks.

 

konklusjon, kjør uten domp!

ferigt arbeid

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jones sier, filtere holder jo ikke på komprimert trykk, så det eneste som skjer med resirk dum kontra atmosfærisk, er at med resirk dump går luft i sløyfe, mens med atmosfærisk slipper den lufta ut og drar inn ny luft(som forøvrig er kaldere enn den lufta som den resirk. kommer med)

 

B230FT

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

nå begynner motoren og komme seg sammen.. med smidde alu.stempler(JEpistons) h.profil råder, porta topp innsug og utblås. større exsosventiler. avbalansert veiv. motoren er som ny. bare bedre....:blunk: blokka er god for 400hk nå.

par lønninger til så kommer intercooler, nytt insug og turbo.

her er litt bilder:

 

H.profil råder med stemplene mine

DSC00160.jpg

 

DSC00161.jpg

 

DSC00162.jpg

 

toppen montert..

 

DSC00164.jpg

 

lakka rød

 

DSC00167.jpg

 

kjøpte oljefilter på biltema.. så måtte lakke d gultgrinchy

 

DSC00170.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må jo bytta olja itte et par mil, så får kjøba oljefilter på volvo då. men eg vett faktisk isje ka merke rådene e. eg kjøpte de gjønå nilsen motor. det va sykt prisforsjell fra plass t plass.

 

men du gjidde opp disel festene hørte eg.. ka då ska du ha?

men har du fått någe gang på greinrøyere ditt? og har han kompisen din lyst og sveisa ett t?:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Eiern er treg med oppdatering, samt det går litt treigt (mobbing på gang :D ) Men det nermer seg oppstart nå, kunn montering igjen når det gjelder motor.

 

Var å skikka litt idag, så her er noen bilder.

DSC03323.jpg

DSC03321.jpg

DSC03317.jpg

DSC03316.jpg

DSC03315.jpg

DSC03314.jpg

DSC03313.jpg

DSC03311.jpg

DSC03309.jpg

DSC03304.jpg

DSC03307.jpg

DSC03306.jpg

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår