Gå til innhold

Vibrering i hele bilen når jeg kjører. Hva er galt?

Ranger emnet


tenacius

Anbefalte innlegg

Krysset er bindeleddet mellom bakaksling og mellomaksling, hvis det er utslitt/tregt så kan du få vibrasjoner, stikkaksling er den akslingen du fester hjulet til, som går inn i bakakslingen, jeg har vært borti å spunnet skjev flere stikkakslinger opp gjennom åra.

Pinjong lagera står på den korte akslingen som går fra mellomakslingen og inn i bakakslingen.

Legg deg under bilen, prøv å beveg mellomakslingen opp og ned bake ved innfestingen til bakakslingen, er den tight og fin på det, så ta rundt yoken som kommer fra bakakslingen og hold den fast, prøv så og vri mellomakslingen, er der slark så er krysset utslitt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysset er bindeleddet mellom bakaksling og mellomaksling, hvis det er utslitt/tregt så kan du få vibrasjoner, stikkaksling er den akslingen du fester hjulet til, som går inn i bakakslingen, jeg har vært borti å spunnet skjev flere stikkakslinger opp gjennom åra.

Pinjong lagera står på den korte akslingen som går fra mellomakslingen og inn i bakakslingen.

Legg deg under bilen, prøv å beveg mellomakslingen opp og ned bake ved innfestingen til bakakslingen, er den tight og fin på det, så ta rundt yoken som kommer fra bakakslingen og hold den fast, prøv så og vri mellomakslingen, er der slark så er krysset utslitt

 

Prøvde på dette nå, og det virker som om begge deler er helt ok. Men en ting til, var ute å prøvekjørte litt og, vibrasjonen kommer også når jeg clutcher/frier bilen i fart. Og det lukter svidd + bremseskiva på høyre side er glovarm etter jeg har kjørt.. Kan dette ha enn sammenheng med vibrasjoene?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da virker det som at enten så henger parkbremsen, eller bremsecaliperet på den siden, og ja det kan forårsake vibrasjoner.

Varmgangen kan ha forårsaket at du har fåttkast/skjevhet i trommel delen eller selve skiven.

Sjekk først at sylinderene på bremsecaliperet går ut/inn og ikke har satt seg fast.

Er dei fast, så prøv å få dei løs slik at dei beveger seg fritt ut/inn, går ikke det så må du vudere et repsett, eller ny caliper.

Er caliperet i orden, så sjekk parkbrems systemet, on den er for stramt justert eller om noe henger og ikke beveger seg så fritt som det skal.

 

Men uansett så bør du bytte den skiven som har hatt varmgang.

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår