Gå til innhold

varm starter etter kjøring.

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Morn ja.

fatter har en slik en golf 1 cab. 82 mod. 1.6 gasser.

om morran starter den lett som en plett, men etter den har blitt kjørt ett par mil å man skrur av motoren så vil den ikke starte igjen. må vente en halvtimes tid så starter den.

kom til tenke på at eksosen går rett over starteren. kan innslagsrelet bli for varmt slik at det ikke vil slå inn.

ser at det ikke er no varme deksel over starteren...ska det være et varmedeksel der i det hele tatt?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller rett og slett at bensinrøra er så varme at bensinen fordamper.. Slangene ligger rett over eksosmanifolien? I såfall kan dette være en årsak...

men da ville vel motoren fuksa mens den står å går?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for er trykk i bensinslangene da... Sørger for konstant strøm av bensin...

så varmedeksel er en løsning?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Nå er det vel sugepumpe på denne?

stemmer....

jeg trur ikke det har no med bensinrøra å gjøre. bilen tenner ikke i det hele tatt når dette skjer. starter slår overhodet ikke inn.

ska det være ett varmedeksel der som har falt av kanskje, eller må jeg lage ett sjøl?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det problemet med min 1,3. Fikk et tips om å slå på starteren, men det funket ikke. Du må nok undersøke/bytte starter tror jeg..... Trillestart er jo også en fin ting ;)

det trikse med å slå på bendiksen funker dårlig da starter sitter oppunder eksosen.

blir vel til at jeg bytter starter'n.

trillestart funker dårlig med automatgir;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut møkka! Det skal være deksler rundt starteren originalt, og så er det enda et deksel over eksosmanifolden (som det er kobla slange til opp mot luftfilterboksen). Da vi skulle til BugRun fikk vi nøyaktig samme problem på den automatiske Einseren til en klubbkollega. Dette ble elegant løst med en liten ledning direkte fra batteriet. Men før eller siden orker ikke innslaget mer og da står du der. Få tak i en ny starter fluksens. Forresten så er jeg blitt fortalt at starteren på manuell og automat er lik. Heldigvis har jeg ennå til gode å skru på en Golf med automat, så jeg kan ikke bekrefte dette med egen erfaring.

Lykke til med mekkinga:thumb (og en mer samarbeidsvillig bil).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut møkka! Det skal være deksler rundt starteren originalt, og så er det enda et deksel over eksosmanifolden (som det er kobla slange til opp mot luftfilterboksen). Da vi skulle til BugRun fikk vi nøyaktig samme problem på den automatiske Einseren til en klubbkollega. Dette ble elegant løst med en liten ledning direkte fra batteriet. Men før eller siden orker ikke innslaget mer og da står du der. Få tak i en ny starter fluksens. Forresten så er jeg blitt fortalt at starteren på manuell og automat er lik. Heldigvis har jeg ennå til gode å skru på en Golf med automat, så jeg kan ikke bekrefte dette med egen erfaring.

Lykke til med mekkinga:thumb (og en mer samarbeidsvillig bil).

får håpe at starterene er like på automat å manuell. kryr jo ikke av automatgira golfer..heh

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe at starterene er like på automat å manuell. kryr jo ikke av automatgira golfer..heh

Er bare å starte søket på Bamse da, gitt (om de er kommet i gang igjen på gamletomta). Om starter fra manuell/automat mot formodning ikke går om hverandre så bør Golf/Jetta 2 automat-starter være brukelig. Litt mere å velge i da. Saggrenda bilopphugging utenfor Kongsberg har ofte veldig bra utvalg.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å starte søket på Bamse da, gitt (om de er kommet i gang igjen på gamletomta). Om starter fra manuell/automat mot formodning ikke går om hverandre så bør Golf/Jetta 2 automat-starter være brukelig. Litt mere å velge i da. Saggrenda bilopphugging utenfor Kongsberg har ofte veldig bra utvalg.

bamse er i gang ja, men de ska jo fløtte til skoppum snart. får vel stikke en tur innom til uka.:)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider