shaniboy Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 hey lurtepå hvor ejg får laget sånne små skilter til å ha forran? litt kjipt med store kilter har sett noen kjøre med det..er det lovlig? mvh Siter nå værende bil: =) -Honda CRX v-tec 91mod -Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer) Tidligere biler: - opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt -Nissan Cherry GT Turbo Intercooler -BMW 325 e30 -Opel corsa 1,3 gt sport -BMW 320 e30 http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Etter hva jeg har hørt, så: Nei, det er ikke lovlig. Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Joda, er lov om bilen din er registrert med små skilter. Setter du på små skilter selv er det ikke lov. Stikk innom nærmeste biltilsyn og spør om du kan få små skilter; får du et nei er du i samme båt som så og si alle andre. Mener de forøvrig at du skal ha små skilter kan de kreve at du setter på små skilter. Og sånn er det med den saken. Og nei; skilt du ikke har fått utlevert fra tilsynet / via rekvisisjon er ikke lovlige skilt. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Står noen tråder her om det fra før.. Søk litt på skilt... ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 onkelen min har fått registrert sin boble roadster med små skilt. kanskje fordi det er en spesiell bil? ikke vet jeg.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by Danna onkelen min har fått registrert sin boble roadster med små skilt. kanskje fordi det er en spesiell bil? ikke vet jeg.. Husker du skiltnr? ;) Er vel pga den er veteran (Har en bokstav + 4 tall om jeg ikke husker feil f.eks I 1964)?? Annerledes med veteranbiler.... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Hvorfor har noen biler lov til å ha små skilter?? Så en stor Amerikansk pickup med små skilter så det kan ikke være på grunn av plassmangel.... Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by Mk2-16v Hvorfor har noen biler lov til å ha små skilter?? Så en stor Amerikansk pickup med små skilter så det kan ikke være på grunn av plassmangel.... Vel, det er lagd plass til skiltene på amerikanske pickuper også, denne plassen er på 6x12" elns, noe som er mye mindre enn de store skiltene, derfor får man små skilter. Jeg har små skilter på vetten også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Men denne pickup'n hadde plass til vanlig skilt, det var derfor jeg synes det var litt rart at den hadde små skilter. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by Mk2-16v Men denne pickup'n hadde plass til vanlig skilt, det var derfor jeg synes det var litt rart at den hadde små skilter. Hvor hadde den 52cm bred plass til skilt? det har aldri jeg sett på en amerikansk pickup. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaniboy Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 når ejg tenkte på små skilter mente jeg slike Siter nå værende bil: =) -Honda CRX v-tec 91mod -Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer) Tidligere biler: - opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt -Nissan Cherry GT Turbo Intercooler -BMW 325 e30 -Opel corsa 1,3 gt sport -BMW 320 e30 http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by shaniboy når ejg tenkte på små skilter mente jeg slike Det der ser ut som en lovlig variant. Isåfall må du henvende deg til biltilsynet, og få det godkjent der.. Det er relativt få biltyper som får det godkjent.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by shaniboy når ejg tenkte på små skilter mente jeg slike Nå er den bilen der registrert på bilhistorisk grunnlag, så den er ikke 100% samenlignbar med "normale" biler men akkurat med skiltene burde det vel ikke ha så mye å si. Bilen har som du ser kun plass til et lite skilt, er en veldig unik bil i norge og tilsynet har nok ikke etablert noen "nei" regel til akkurat denne enda (og kommer vel neppe heller). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Ring Skiltfabrikken i Oslo (holder til i ett skur bak biltilsynet) Telefon 23173550 Be om å få trykt opp et skilt til f.eks sykkelstativ på bilen din. Saken er at de skiltene blir trykt med mindre tekst, og da klipper du det ned selv. Du kan få trykt hva som helst til tekst på skiltet ditt, f.eks MY GIRL Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Juli 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2003 Og nei det er ikke lovlig.. har fått manglelapp 2 ganger selv siden midten av 2001, så eneste ulempen er at du må vise bilen med originalskiltet -dersom du ikke er riktig uheldig og treffer på pikkene blandt politiet/biltilsynet og får 1500 i bot for manglende kjennemerke.. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg