stigare Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 MEN... hva bør jeg kjøpe?? Akkurat begynt å kjøre og er mildt sagt blitt helt hekta. Nå har kompiser kjøpt seg gocart og jeg kan jo selvsagt ikke være noe dårligere.. Regner med at det er mange her som har kjørt gocart mye? Kanskje tilogmed noen som kjører aktivt? gi meg noen tips da! :D :dude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 jeg bare henger meg på her jeg .... vurderer gocart sjøl... Noen som vet om det er noen baner i nærheten av gjøvik? Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mahelgel Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Er medeier i en 100cc gokart, og det har fungert utmerka. Skal vel gi mellom 25 og 30hk en plass (må være ærlig å si at jeg ikke aner eksakt hk) og går "helt ok" ;) Har merka meg at de som kjører 125cc girkart, ofte er de som skrur mest mellom kjøringen. Vi har vært veldig heldig i grunn, og hatt fin fordeling mellom mekking og kjøring. 100cc klassen er vel også en god del billigere å starte i, forhold til en 125cc girkart. Alternativt er jo også 100cc yamaha (ikke trimma, og mindre hk en den 100cc'en vi kjører). Kan anbefale gokart som en fin måte å få kjørt fra seg litt på. Merker farta godt, selv om den ikke blir så mye over 100km/t så kjennes det bra. Ett tips kan være å kjøre litt leiekart først, så man får inntrykk av om dette er noe man vil bruke litt tid å penger på... leiekartene går som regel ikke i nærheten av en hissig 2takter, men er jo morro å kjøre de også :) Siter -Knut Magnor http://mahelgel.dyndns.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Hvorfor ikke lage en gocart selv med f.eks en CBR 600 eller VTR motor i ? Motorene har alt, styrke, clutch og gir.. Hadde sikkert gått som et rent helvett: farlig! :D Hadde bygget noe slikt nå hadde jeg hatt dugelig sted å kjøre på :-| Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet Juli 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2003 Originally posted by Hondaen Hvorfor ikke lage en gocart selv med f.eks en CBR 600 eller VTR motor i ? Motorene har alt, styrke, clutch og gir.. Hadde sikkert gått som et rent helvett: farlig! :D Hadde bygget noe slikt nå hadde jeg hatt dugelig sted å kjøre på :-| ligger en slik film ute ett sted, der en gokart kjører på bane med mc motor - under filmer på www.sportbilen.se Men dere kan jo eventuellt høre med Essex da, angående gokart. Han jobber jo på Gokart senter i Oslo, han har helt sikkert peil Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by Hondaen Hvorfor ikke lage en gocart selv med f.eks en CBR 600 eller VTR motor i ? Motorene har alt, styrke, clutch og gir.. Hadde sikkert gått som et rent helvett: farlig! :D Hadde bygget noe slikt nå hadde jeg hatt dugelig sted å kjøre på :-| Man har da masse dugelige steder å kjøre på.. Foreksempel E6 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by Hondaen Hvorfor ikke lage en gocart selv med f.eks en CBR 600 eller VTR motor i ? Motorene har alt, styrke, clutch og gir.. Hadde sikkert gått som et rent helvett: farlig! :D Hadde bygget noe slikt nå hadde jeg hatt dugelig sted å kjøre på :-| Du har vel sett filmene med gocarten som har gixxermotor?De er jo rååå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by CrZy_T jeg bare henger meg på her jeg .... vurderer gocart sjøl... Noen som vet om det er noen baner i nærheten av gjøvik? Ja, jøss. Er en stor flott bane i Snertingdalen. Skal opp dit i kveld jeg. Fatter'n som driver utleie der oppe, så jeg tenkte jeg skulle smiske til meg en tur på banen med Corollaen :D Når det gjelder gokart er jeg ikke helt oppdatert ettersom det har kommet mange nye klasser de siste årene, og mange av de har begynt med vannkjølte motorer. Dette betyr sannsynligvis at det er lett å få tak i en billig gokart fra en av de "gamle" klassene, noe som er helt kurant dersom man ikke har planer om å satse veldig mye. En god Yamaha (100ccm) får man sikkert for rundt 15 laken, og da kan du ha mye morro uten å skru deg i hjel. Den har ca. 15-17 hk, noe som er mer enn nok til å begynne med! Jeg anbefaler en tur på Norsk Karting for mer informasjon. Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Jeg har kjørt en del leiegocart nå og har tenkt å kjøpe meg egen gocart til neste sommer. Tenkt å være med på litt treninger osv. Trenger ingen slik skikkelig racer. Men har tenkt litt på Yamaha 100ccm. Det duger vel det? Originally posted by FSR Ja, jøss. Er en stor flott bane i Snertingdalen. Skal opp dit i kveld jeg. Fatter'n som driver utleie der oppe, så jeg tenkte jeg skulle smiske til meg en tur på banen med Corollaen :D Hmm.. litt utslitt den banen kanskje? Men kult nok! Er der ofte jeg! :) Kjørte bestetid på 54.84 på onsdag. :D Tipper du bruker MYE lengre tid med Corollaen.. ;):cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Juli 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by FSR En god Yamaha (100ccm) får man sikkert for rundt 15 laken, Da er den MEGET god og vel?? :rolleyes: Kamerat av meg kjøpte en 100cc Parilla nå, og han ga 10k for den og fikk med masse dekk og mer utstyr... Regner med å bruke 5-10.000,- på gocart. Kanskje du vet om noen i området her som har tenkt å selge sin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2003 Originally posted by FSR Ja, jøss. Er en stor flott bane i Snertingdalen. Skal opp dit i kveld jeg. Fatter'n som driver utleie der oppe, så jeg tenkte jeg skulle smiske til meg en tur på banen med Corollaen :D Når det gjelder gokart er jeg ikke helt oppdatert ettersom det har kommet mange nye klasser de siste årene, og mange av de har begynt med vannkjølte motorer. Dette betyr sannsynligvis at det er lett å få tak i en billig gokart fra en av de "gamle" klassene, noe som er helt kurant dersom man ikke har planer om å satse veldig mye. En god Yamaha (100ccm) får man sikkert for rundt 15 laken, og da kan du ha mye morro uten å skru deg i hjel. Den har ca. 15-17 hk, noe som er mer enn nok til å begynne med! Jeg anbefaler en tur på Norsk Karting for mer informasjon. langt er det fra gjøvik senturm til snertingdal da? Er for øyeblikket bortskjemt med norge nest lengste gocart bane ca. 5minutters kjøretur unna. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Juli 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by CrZy_T langt er det fra gjøvik senturm til snertingdal da? Er for øyeblikket bortskjemt med norge nest lengste gocart bane ca. 5minutters kjøretur unna. Snertingdal ligger mellom mjøsbrua og Gjøvik. Du kjører til høyre og oppover ved den campingplassen. Kjører ca 10-15 minutter oppover der så står det skiltet ned til gocartbanen på venstre side av veien. Hvis du har kjørt på banen på elverum så kommer du til å si at snertingdal banen er dritdårlig. Men den duger da. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Sims] Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 En kamerat av meg har en 100cc Parilla. Han betalte 7 tusen for karten, ekstra dekk og tralle. Han har ikke hatt andre problemer med den utenom de han har klart å lage selv. Med det drevet han har på nå kan den gjøre rundt 100-110 km/t. Og da er akselerasjonen enorm. Fra 40km/t og oppover er det som å sitte på en bombe. Den gjør 18 000 omdreininger i minuttet på en god dag. Moral er: Kjøp en 100cc Parilla og finn et industri område eller noe hvor du kan more deg på kvelden. Sinnsykt morsomt =D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by NoLimit Snertingdal ligger mellom mjøsbrua og Gjøvik. Du kjører til høyre og oppover ved den campingplassen. Kjører ca 10-15 minutter oppover der så står det skiltet ned til gocartbanen på venstre side av veien. Hvis du har kjørt på banen på elverum så kommer du til å si at snertingdal banen er dritdårlig. Men den duger da. :D oki... synes leiecarta her er så kjedelig. har jo max fart før du har kjørt 1/4 av den lengste rettstrekka. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Juli 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2003 Originally posted by CrZy_T oki... synes leiecarta her er så kjedelig. har jo max fart før du har kjørt 1/4 av den lengste rettstrekka. Leiekart er vel ikke direkte spennende uansett bane, og banen i snertingdalen er ganske rask i seg selv. Blir mye turtallssperre. Men når det er sagt så er det vel slik at forandring fryder, så en liten tur er nok å anbefale. Banen er som nevnt ikke splitter ny, men den har karakter! Meget godt egnet til drifting hvertfall :D Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg