Gå til innhold

Godkjenne T5R motor i 940??

Ranger emnet


Petter`n

Anbefalte innlegg

Hey!

Noen her som veit om det blir vanskli å godkjenne en 945 med T5R motor... driver å leker litt med tanken....! hadde vært hefti! Er klar over att det kommer til å koste, men handler alt jeg trenger, å så får byggingen begynne... Må blant anna ha ei M90 kasse fra en 6`r for å få det til å passe sammen, eller rekker det med kun clutchkåpa? å motorfester passer visst fra 6`rn... Er hull i blokka etter det jeg har skjønnt, men så er det resten da... Ledningsnett å alt anna rundt, vil blant anna fortsatt ha fungerende AC... er sikkert ikke noe problem noe av detta, men vil ta tid å koste penger regner jeg med...

 

Men er takknemli for svar:)

 

 

MvH Petter`n

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan det blir med godkjenning etc etc... Men AC`n tror j kan bli et problem hvis du skal ha inn T5R motoren, blir dååårlig plass der da gitt... Kan hende du får plass, men har mine små tvil...

 

Gamle bilen til 960 her på forumet er vel godkjent ombygd med 5`er og turbo, så alt går vel ann så lenge det er "vettugt" gjort...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan eg da se hvilken eg har? Han eg kjøpte min bil av hadde satt 850 turbo i bilen rett før eg kjøpte den. Noen særtrekk som eg kan se fort?

Hvis du har en 850 turbo på en B230, så kan du se om det sitter en hjemmelagd brakett til wastegateklokka. For kompressorhuset må vris for at den skal passe på en B230.

Dessuten skal det sitte et skilt på kompressorhuset som viser åssen turbo det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15G turboen fram til 1996 har samme utløp på eksos siden som en T3

ellet original 940 turbo.

De nye 16T har en helt annen flens så da må eksos flens som skal kobles til turbo modifiseres ganske mye.

 

 

neinei,16t ifra 850r har kon på eksosflensen likens som på 15g turboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, barnehagen er i gang med diskutere turbo ja... var ikke det denna tråden handla om da! jeg driter egentli i hvilken turbo som sitter der, den skal sikker byttes ut LELL! men... Er egentli samma om jeg kjøper en T5R eller T5 motor... men kansje best med T5 som det blir sagt, for da stemmer det litt med hk....! men vi får se! Å AC`n SKAL på plass uansett, men vi får se hva tiden bringer:) skal ha felger til neste sesong å! hehe.... men ang motorfester å slikt da? noen som veit noe om det?

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så er bremsene på disse godkjent til 250HK orginalt??

En T5R motor har vell 240??

Skal vell gå bra dette, men det er jo ikke laget noen 940 orginalt med 5`er så da er det vell problemer å få det godkjent. Det er jo et alternativ å ta bilen til tyskland for å få godkjent den der (de er snillere der:) for alt som er godkjent i tyskland er godkjent her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår