Gå til innhold

Min Omega '99 GL Sedan

Ranger emnet

pepsi

Anbefalte innlegg

Ny her :)

Har en Opel Omega b 1999 model, sedan.

Har vert taxi, kjørt 300 000km + hmmmmmmmmm

Er bygd om til å ha Gass som drivstoff, i tillegg til bensin. (5kr/l i stedet for 12-13 )

Har "sportgrill" :P Og litt stereo: frontset(RF), og 6x9(kicker) i hattehylla, forsterker oppå gasstanken) Sub kommer muligens senere (RF)

skal sote vinduene, sette på senkesett, og burde lakkere- stygg farge :P

Er også på let etter en ny motor, viss noen har en på lur, eller vet hvor jeg skal lete, så gi meg en lyd :)

b_132926.jpg

b_132931.jpg

b_132935.jpg

Gasstanken og masse rot, og en forsterker:P :

b_132940.jpg

Opel Omega B -1999- 2.0l 16v

På let etter ny motor til denna, har du en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, velkommen... fin bil.. Blomdals opelhøgg i Bergen skaffer motor hvis du skal ha en litt større.. rundt 17000,- for en MV6 motor med ganske lav km-stand..

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ta den du.. hehe... skal ha noe bedre eg når den tid kommer.. hehe.. må bare vente på at pengene skal flomme inn og oversvømme kontoen min.. hehe..

Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lottomillionær vil jeg også være...

Fin bil! Ser bra behandlet utseendemessig! Kjedelig med ekstern antenne bare... synes den bryter en del.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho :P wonderbaumene er borte alså :P

antennen er der pga den har vert taxi... viss jeg skal lakkere en gang, skal jeg bare skru dem ut og sparkle i hulla eller no...

sendt en mail til blomdal, men de har sikkert ferie :)

Hvordan gjør jeg for å sette i en ny motor? ekke no pr0 mechanic jeg... kjenner en mekaniker på sven kvia, kunne jo hørt med han..

en annen ting, bilen er bygd om til gass, viss jeg bytter motor- hvordan blir det da med gass osv ? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho :P wonderbaumene er borte alså :P

antennen er der pga den har vert taxi... viss jeg skal lakkere en gang, skal jeg bare skru dem ut og sparkle i hulla eller no...

sendt en mail til blomdal, men de har sikkert ferie :)

Hvordan gjør jeg for å sette i en ny motor? ekke no pr0 mechanic jeg... kjenner en mekaniker på sven kvia, kunne jo hørt med han..

en annen ting, bilen er bygd om til gass, viss jeg bytter motor- hvordan blir det da med gass osv ? :S

Blomdalen selv kom igjen fra ferie i går.. men det e folk der hele tiden, tar ikke å stenger de bare fordi det e sommer.. har aldri sett en gass motor, hvis du bytter til en lik motor som du har, kan du vel kanskje hive over gassgreiene?? eller?? men hvis du bytter til annen, må du nok sikkert enten kaste ut gasstingene, eller få noen til å bygge om motoren.. men du kan sikkert spørre blomdalen om det og.. kan være han vet ka du må gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20 LET, ikke så mye peiling på detta jeg :P men, calibra turbo motor?

som passer overens med girkassen min osv? =/

hakke råd til allverdens jeg da :) og er ikke noe mekaniker :P og 250 hest :O tenk forsikringa da, 18år^^ betaler nesten 11k nå! med 136 hk :)

sendt mail til blomdal, ikke fått no svar :) sku også hatt en AC pumpe, tror min er gått, AC'en funker hvertfall ikke :S

En annen ting! før jeg glemmer det. Airbag lyset lyser, hva er galt? :p

tror det begynte å lyse når jeg starta bilen med batterilader, gnista litt.. (batteritomt pga koblingsfeil på forsterkeren, lang historie :D )

noen som vet hva som kan være galt? en sikring? finner ingen "airbag sikring"

takker masse for svar :) er som sagt 18 og uerfaren, så trenger en del hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. airbag lyset.. sikring er det vel kansje.. enkleste du gjør er vel å dra til et opel verksted å få dem til å koble på diagnose sjekk å kjøre det.. kan jo være noen følere som er blitt stekt når du jump-starta bilen..

AC pumpa trenger ikke å være gåen.. er sikkert så enkelt som at du trenger en liten gass påfylling. :) AC'n må ha freon for å funke.. :) måtte gjøre det selv på min omega.. :)

Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn

OPC Driver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert airbag sikkringen som ble overbelastet når du fikla med forsterkern. les omega manuallen du har i bilen sikkrings panelet som dekker airbag sitter under rattstammen på bilen din. sjekk dette først eller gjør slik som x-cell sier ,stikk til nærmeste opel verksted og ta en rundte med TECH2 :) koster rundt 290kr. for en slik skjekk

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Føler at X-Cell er en Biased Omegahater jeg... :D

og ang. problemet ditt pepsi: I dunno, men tipper det kanskje er en sikring som OmegaEVO500.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider