Glidlås Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Kikket litt rundt på importører/forhandlere sine hjemme sider å fant dette: http://www.autocustom.no/product_info.php?cPath=30_62&products_id=406 NB: Dette utstyret gis det ingen garanti på da det ligger i utstyrets natur at det blir presset til det maksimale hele tiden Forsterker til 25000 og ingen garanti pga det blir brukt?! LOL :puke :iconsm :hello: :spider :???: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Man har nok sine rettigheter ved kjøp av denne forsterkeren. Ingen som selger noe i Norge som kan frasi seg alt ansvar med en gang visa'en er trukket. BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Produkter som selges som konkurranseprodukter er spesielt... Her vil det også være naturlig med en helt annen belastning enn det som er "normal bruk".... *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NickyDick Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Trodde at d var garanti i 1 år på alt slikt jeg... iflg. kjøpsloven ? Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glidlås Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 bullshit Produkter som selges som konkurranseprodukter er spesielt... Her vil det også være naturlig med en helt annen belastning enn det som er "normal bruk".... Si at lasten er 1 ohm med 14,4 volt spenn på RAAAAAAAAAAAAAAAAP konk og du kverker strøm forsyningen: Nei, dessvere! Du brukte den i konk og må nok betale selv om den er 1 mnd gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 De burde hvertfall kunne ha det svart på hvitt at de har LOV til å unngå kjøpsloven! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glidlås Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 cheers Trodde at d var garanti i 1 år på alt slikt jeg... iflg. kjøpsloven ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 " spesialdesignet for dB drag bruk og tåler enorme påkjenninger og vedvarende "missbruk" som følge av denne "sporten" " spesialdesignet for å tåle mye juling, men det gis ikke garanti fordi den ofte kjøres hardt i noen få sekunder...? :shake syns heller de burde sett litt på hvordan zapco for eks gjør det jeg. oppgir 2000W RMS, og bruker komponenter som tåler nesten det dobbelte, inkludert dobble 1800W RMS strømforsyninger. og her garanteres det at det kan stå på og spille på fult 24/7 på alt fra 10.5-18V uten å ta skade... vet at dette tydligvis er lov i USA, men vet ikke om det er lov å selge uten garanti her i norge? trodde også det gikk under kjøpsloven. men kjenner desverre ikke så alt for godt til den. mulig det er lov om produsenten mener produktet Ikke er laget for oveleve konkuransebruk. men da lurer jeg veldig på, hva mener de er forskjell på konkuransebruk, og å spille på fult når man tar en råne-runde i byen, som da er "vanlig bruk" for mange? :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoloco Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 " spesialdesignet for dB drag bruk og tåler enorme påkjenninger og vedvarende "missbruk" som følge av denne "sporten" " spesialdesignet for å tåle mye juling, men det gis ikke garanti fordi den oftre kjøres hardt i noen få sekunder...? :shake syns heller de burde sett litt på hvordan zapco for eks gjør det jeg. oppgir 2000W RMS, og bruker komponenter som tåler nesten det dobbelte, inkludert dobble 1800W RMS strømforsyninger. og her garanteres at kan stå på og spille på fult 24/7 på alt fra 10.5-18V... vet at dette tydligvis er lov i USA, men vet ikke om det faktisk er lov å selge uten garanti her i norge? trodde også det gikk under kjøpsloven. men kjenner desverre ikke så alt for godt til den. mulig det er lov om produsenten mener produktet Ikke er laget for oveleve konkuransebruk. men da lurer jeg veldig på, hva pokker er forskjell på konkuransebruk, og å spille på fult når man tar en råne-runde i byen, som da er "vanlig bruk" for mange? :-/ Alltid fint når du skriver innlegg, er som oftest mye fornuft i det du sier. Bra noen klarer å holde lista høyere enn andre (som meg) som roter litt av og til! =) BMW e36 318ia Nissan Primera 2.0GT Lexus IS 200 TIC solgt Renault Laguna 2.0 RT solgt If I gave a shit, you'd be the first to get it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 kjøpte en gang spl-dynamics ext2000d å da den ble ødelakt fikk æ beskjed om at det ikke va garanti.. dem leverer ikke garanti på db forsterkera, men den kjøpte æ i finnland. fikk vite at når dem e beregnet til db bruk så va prosjekt skrudd så langt ned at det sku mye til fårr å utløse dm... men vet lite om lover å regler, menneh da dem ikke annbefaler det til vanli bruk så går dem vell unna låven?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 kjøpte en gang spl-dynamics ext2000d å da den ble ødelakt fikk æ beskjed om at det ikke va garanti.. dem leverer ikke garanti på db forsterkera, men den kjøpte æ i finnland. fikk vite at når dem e beregnet til db bruk så va prosjekt skrudd så langt ned at det sku mye til fårr å utløse dm... men vet lite om lover å regler, menneh da dem ikke annbefaler det til vanli bruk så går dem vell unna låven?? Jeg hadde en Dig-1450 å den fikk jeg garanti på. Hva var galt? Hva sa de? Grunn til ikke garanti? Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 ka såm jikk galt?:) først ble strømforsyninga ødelakt. å derretter jikk kretskortet et par mnd etterpå:) husker ikke helt hva såm va grunn til at man ikke fikk garanti.. men skal spørre hifonic hær på forumet, koffør vi ikke fikk garanti på di monoblokkan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Ja, dette er lovlig. Kravet er at det skal tydelig opplyses før kjøp at produktet ikke faller inn under noen garanti. Veldig mye som selges som konkurranseutstyr gis det ingen garanti på. Eks: Mercury XR2 påhengsmotor. Denne gis det ingen garanti på fra Norsk importør da det er en spesialmotor beregnet for løpsbåter. Kan jo nevne at vi har bransjens beste garanti, uansett! Koster produktet du har kjøpt under kr 6000,- veil og er innenfor garantitiden på 1år, så blir det erstattet med NYTT produkt, altså ikke reparert. Utsyr over kr 6000,- repareres kostnadsfritt, selvfølgelig. Dette gjelder ikke ved brukerfeil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glidlås Skrevet Juli 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Da vet jeg hva jeg ikke skal ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Da vet jeg hva jeg ikke skal ha! Hvis du tror det kun gjelder oss så tar du nok veldig feil, vet ikke om en importør som tar på seg garantiansvar på et produkt som blir "voldtatt" i f.eks dB konk. Men vi er på ingen måte vanskelige hvis uhellet skulle være ut. Hvis en av våre kunder som har kjøpt XXX-10000 får feil på produktet og det er lønnsomt å reparere, så vil vi selvfølgelig skaffe deler gratis og prøve å få en hyggelig pris på reperasjonen. Dette bør ikke være så vanskelig å skjønne:) Ta en telefon til f.eks Subaru importøren å kjøp et Impreza som rallyemne for å kjøre løp med. Er ikke mye garanti på motor, gir osv som følger den bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg