Gå til innhold

Audi TT

Ranger emnet

lucipher_

Anbefalte innlegg

Hei

Først må jeg beklage hvis jeg poster på feil forum, men det var så mange forskjellige steder å poste at jeg bare tok en råsjans. Vet det er plagsomt med newbies på forumet ;)

Med det sagt, har jeg lyst å spør dere som har peiling på bil om litt hjelp.

Jeg har nemlig planer om å investere i en ny bil. Ny bruktbil rettere sagt.

Som dere kanskje skjønner utifra tittelen på posten, så er det en Audi TT..

Her er linken til annonsen:

http://http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7902082&sid=6aTCgHDk7075765&pos=22&tot=57

Det jeg lurer på er;

-Er en 6 år gammel Audi TT for gammel?

-Bør jeg forvente mye trøbbel med den i form av reparasjoner?

-Fikk beskjed om at den kostet 540.000 ny. Hva kan jeg forvente å selge den for om ca 3 år?

-Blir det vanskelig å selge en ca 9 år gammel TT?

-Noen ting jeg bør være ekstra varsom for?

Har aldri kjøpt bil før, og er redd for å gjøre en tabbe. Håpet derfor at noen sympatiske mennesker på dette forumet kunne gi noen råd og tips.

På forhånd takk for eventuelle svar.

Mvh. Denis D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nemlig planer om å investere i en ny bil.

Har ikke så mye peiling verken på tingene du spør om eller Audi TT generelt, men en ting vet jeg - man kan vel knapt regne kjøp av bil som noen investering... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under følger en link som faktisk fungerer

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7902082&sid=6aTCgHDk7075765&pos=22&tot=57

det er kule biler, og faktisk relativt raske, chippe opp 225en har du en fin bil som på ingen måte henger etter, og er jo ca samme vogna som en S3, bittelitt tregere bare rundt en bane, men absolutt rask, ellers er det jo 1.8t motoren med mye trim muligheter.

bil er stortsett stooooort tapsprosjekt så det er sagt, men på gammel brukt bil er det jo mindre

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Er en 6 år gammel Audi TT for gammel?

-Bør jeg forvente mye trøbbel med den i form av reparasjoner?

Er bilen utrimmet, vedlikeholdt (fulgt servicer) og virker generelt bra (noe den gjør utifra anonnsen IMHO) burde det ikke dukke opp store overrakelser. Hva verditapet er tror jeg du bør spørre noen med tilgang til den store boka om. Det jeg derimot kan si noe om er hvor lett det er å selge en 9år gammel TT. Det burde ikke være noe problem. Det er en stor entusiatisk fanskare som følger quattros.

Så ikke vær overnærvøs, reis å prøvekjør. Gjerne sammen med noen som har traktert slike biler før og kan rettlede.

Lykke til.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du fram til bilstereo delen av forumet( et par underforum ned) så har de sikkert mange gode tips på den fronten;)

Den såg forresten fin ut den du hadde funnet der!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, før han mistet lappen ja..hmm, lurer på hvordan dette kommer til å gå..Har for vane å ha en litt tung pedalfot, noe som ofte resulterer i høyere fart..

Men det er bare å ta seg en tur til tyskland og få utløp for litt raseri..

Sjekket ut bilstereo forumet. Alt for mye info ;)

Etter å ha kikket litt på anlegg viser det seg at de som er litt stilige koster deretter. Men Audi leverer vel kasettspiller som standard enda (nesten), og det ser jo helt tåpelig ut.

Så det er bar å bite i det og investere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det var tt'n sin skyld ja.. :D måtte se på den i 1 år han... *hihi*

men det er en deilig bil å bruke penga sine på etter min mening.. :)

husker at det var en produsjonsfeil i 98 eller noe på audiene, slik at du måtte sende dem inn igjen så dem fikk spoiler eller noe pga. de hadde tendens til å ... lette.. o.O

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene har kostet 250.000 kroner "i årevis"..

Følgelig må du regne med at det plutselig kan komme et solid prisfall.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider