Gå til innhold

Senking av volvo med Diesel-motor?

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Morn!

 

Lurer på om det er noen der ute som har peiling på hvordan man kan få senka volvo med d24-motor i? Tenker på lovlig senk, med Tüv-godkjenning. Ikkeno bosch-senking her i gården!!!

 

Vet at man må bytte til såkalte disel-fjærer framme... Men bilen er jo skyhøy :( Finnes det i det heletatt noe senkesett som er egnet? Bilen skal være lav og stiv. Samt dempere, noe å anbefale? Og hva med bakstillinga -bruke originalt senkesett der??

 

På forhånd takk for alle svar!

 

Mvh:

Daniel

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes ikke noe senkesett som gjør en 240 lav

 

Sant det, men værtfall stivere. Original-fjærer suger max. Disel-fjærene er ikke stive nok... Lesjöfors er passe høyde for meg... Skal ha på 18" anyway, så gjør ikke noe om den ikke blir hønnlav, skal jo ha svingradius og :D hehe

 

Er forresten til den nye bruks-øsa, hvis noen skulle lure :P

 

-EDIT: Hva med dempere? -Veit det står i volvo's typegodkjenning at man må ha disel-fjærer fram, men kan man bruke hva slags dempere men vil? Og hva ville i såfall vært kurrant å bruke. Trenger ikke være noe justering i hardheten på dem, samt at det må være kurrat pris på dem... 1000kr/stk?....?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok... Står nok helt sikkert disel-fjører fra -92 på den, men jeg synes den krenger noe, mulig på grunn av at demperne er gåene, eller noe... Skal på eu med den til fredagen, så da finner jeg ut av det ;)

 

Hva slags bilstein? Rally eller sprint, eller ...? Hvem er hardest?

 

EDIT: Vil det si at jeg bør bruke lesjøfors bak, bilstein rundtom, og kappa disel-fjærer framme???

 

Har selv lesjöfors på 740'n og originale dempere, og synes høyda er helt grei!! Disel'n min er jo skyhøy i forhold :(

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min 245 er godkjent med 2,4 diesel og lesjofors fjører i vognkortet.

men min anbefaling er å kjøpe diesel fjører og kappe de noen runder,lesjofors fjører er for myke til den tunge motoren

 

jeg kjører også med bilstein dempere

Husk at 240 ikkje ble levert med den typen diesel du har, fins kanskje andre regler for d24 selv om motorene sikkert veier like mye..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
min 245 er godkjent med 2,4 diesel og lesjofors fjører i vognkortet.

men min anbefaling er å kjøpe diesel fjører og kappe de noen runder,lesjofors fjører er for myke til den tunge motoren

 

jeg kjører også med bilstein dempere

er det så lurt å kappe da?

blir vell ikkje så blide på Bt om dei finner det ut?

men men håper du finner på noe lurt :D:

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår