virtual Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 Hei. Var ute for en stund siden å.. ehm.. testet toppfarten på bilen min.. Det er en 740 turbo det er snakk om, b230et motor. Så en liten stund etter, merket jeg at den nykket under overtrykk.. Spesielt under litt motstand.. Så jeg åpnet panseret og så at manifoilden var rødglødene, tenkte at det var kanskje det som var problemet.. Så jeg kjørte en lang rolig tur for å få kjølt ned, men problemet var fortsatt der.. Var mye mindre nykking, men det var fortsatt.. Det første som slo meg etter det, var at det er kanskje bensinpumpa som begynner å ta kveld.. Den har alltid laget litt lyd.. Kan det være den? Nykkingen er også på lavt turtall.. Mvh Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2006 sjekk pumper ja, men om det er pumpe, bør den vel "stalle" ved rundt 3-4000rpm? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Nykkingen kommer vel rundt der ja.. Kan sjekke litt mer detaljert i morgen. Men syns det var så merkelig at det kom etter den turen.. Holdte toppfarten en god stund, så motoren ble vel kjørt litt hardt.. Merket også at det ble endel tenningsbank når jeg hadde toppfart.. Når jeg nådde 5000 rpm, og hadde X20 km/h, så fjusket den også litt.. Det var vel første gangen jeg merket det. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Til min store forundring, var problemet nesten borte i dag. Etter hard kjøring, nykket den nesten ikke i det hele tatt. Men etter litt rolig kjøring, ved hardt pådrag, nykket den fra 2000 rpm osv.. Noen som har forslag hva det kan være? Skal skifte begge bensinpumpene uansett, lyden har irritert meg siden jeg fikk bilen.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Hvis det er ulyd i pumpa under bilen, så virker sikkert ikke forpumpa. Da vil du kunne få fusking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Joda, det er jeg klar over. Det har vært lyd i den siden jeg fikk bilen. Blir nok å skifte begge to.. Men kan en av pumpene ha blitt ødelagt da jeg hadde høy fart? Da jeg nådde 5000 rpm i 5(OD) giret, så ville den liksom ikke mer opp.. Problemet er nesten ikke der mer, merker bare litt avogtil under akselreasjon.. Hvordan legger man opp god jord til forpumpa? Hadde nesten det samme problemet på den forrige bilen, der fungerte ikke tankmåleren.. Prøvde å legge jort rett inn i godset på forpumpe-enheten, uten at det fungerte.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 hei.. min pumpe under bilen lager veldig lyd! skal pumpen i tanken høres når tenningen er på, de fleste bilene høres jo i ca 2-3 sekunder når tenningen slås på. er det stress å bytte hoved pumpen? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 stilt opp trykket uten mere bensin? det er mulig det er LMM en din som fjusker, da spjellet i denne er meget sliten etter x hundre tusen km. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Jeg har en BSR chip, man skal visst kunne kjøre opptil 1.2 bars ladetrykk etter det jeg har hørt.. Kjører på 1 bar nå. Kan man teste LMM på noe slags vis? Måle resistans eller noe? Hvor mye koster en ny original LMM? Eller er det lurt å kjøpe en annen type når man førsten skal kjøpe ny? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 ny LMM = DYRT! volvo har diagnose test, men koster flesk Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Fikk en ny feil i dag.. Bilen bruker sinnsykt mye bensin.. Den ryker veldig mye når man starter den, og motoren er varm.. Når motoren er helt kald, og man starter den.. Kommer det ikke røyk. Men så snart den blir varm, ryker det veldig mye i rundt 5-10 min, så går den vekk.. Røyken er hvit, og det stinker bensin. Den bruker ikke vann. Lukter ikke forbrent kjølevæske iallefall.. Kan det være lambda føleren som har tatt kveld? Det er også en relativt høy "sugelyd" ved innsuget på tomgang. Har prøvd å spraye startgass rundt området, men den ruser seg ikke. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 lamda har du ikke på ET. det er nok LMM en som har gått, da blir bensinforbruket helt mongo samt nykking. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 2, 2006 Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Fikk en ny feil i dag.. Bilen bruker sinnsykt mye bensin..Den ryker veldig mye når man starter den, og motoren er varm.. Når motoren er helt kald, og man starter den.. Kommer det ikke røyk. Men så snart den blir varm, ryker det veldig mye i rundt 5-10 min, så går den vekk.. Røyken er hvit, og det stinker bensin. Den bruker ikke vann. Lukter ikke forbrent kjølevæske iallefall.. Kan det være lambda føleren som har tatt kveld? Det er også en relativt høy "sugelyd" ved innsuget på tomgang. Har prøvd å spraye startgass rundt området, men den ruser seg ikke. dette kan også være en haltende temp-måler til ECU'en... den føleren med firkanta "Dysekontakt" kontakt i toppen under innsuget. Når denne går, så går motoren i "kald" modus (ref, MASSE bensin!) helt til den føler noe annet.... en slik koster over 350,- på volvo, men Hellanor har disse til rundt 180,- bare noter deg bosch-nummeret på føleren og stikk innom nærmeste bilrekvisita, så kan de nok skaffe det til deg. Det er hvertfal mye rimeligere enn å bytte Lmm.. :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Tusen takk for tips, begynner å bli desperat nå.. Fylte opp tanken igår, og har prøvd å kjøre så rolig som jeg kan.. Det ble 31 mil på 56 liter :0 Men hvor mye koster en LMM? Bare for å vite det :P Nykkingen er borte nå forresten.. Den "føleren" du prater om Radial, er ikke det kaldstartdysa? Edit: Ser føleren slik ut? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 3, 2006 Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 nei... føleren jeg snakker om sitter i toppen, ikke i innsuget (Skulle forklart meg bedre forrige post). Ser du den blå føleren? Den er det jeg mener.... dog, den skal være SVART.(Jeg bestilte og satte i feil føler...hehe) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg