virtual Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Begynner å få troa på at det er den føleren.. Ringte han som hadde bilen før meg, han kjøpe ny luftmengdemåler for 35000 km siden.. Og den koster 7000,- kr! Takk for hjelpen Radial :pray Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 den føleren med dyseplugg på er vel tempføleren til sprutet... i tillegg til den så har du en egen føler som aktiverer kaldstartsdysa som trigger ved cirka 35 grader... prøv å kjøre uten pluggen til kaldstartsdysa tilkoplet. forsvinner problemet da, er det den føleren som har gått, og ikke den som nevnes over. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 4, 2006 Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 den føleren med dyseplugg på er vel tempføleren til sprutet... i tillegg til den så har du en egen føler som aktiverer kaldstartsdysa som trigger ved cirka 35 grader... prøv å kjøre uten pluggen til kaldstartsdysa tilkoplet. forsvinner problemet da, er det den føleren som har gått, og ikke den som nevnes over. Visst sannelig er det 3 temp-følere...! Lurer meg på hvor den 3. sitter!? Sitter bare 2 i toppen.... men kanskje den jeg snakker om er til kaldstarts-dysa....:) http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 den med dyseplugg er den som er giver til sprutet. dette vet jeg fordi jeg bruker den til ms'en... den som blir bakerst på toppen mener jeg på - er til kaldstarten. Synes å huske det ikke var hull til denne giveren i 530toppen når jeg monterte 98mod fk motor. tror den fremste på toppen er til dashbordet. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 det er hull og giver til denne på FK-motoren din og (Har det på min FT, og den har ikke kaldstarts-dyse den heller)... men den har en annen kaldstarts prosedyre. har lest et sted at hoved-dysene sprøyter dobbelt under kaldstart istedenfor... og tar kaldstarten på den måten. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 5, 2006 Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 nei jeg brukte oppigjen motronic jeg. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2006 Det virker som om at problemet kommer og går.. Men jeg skal prøve å plugge ut kaldstartdysa, så får vi se :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Fikk en ny føler her om dagen.. Så jeg skrudde av innsuget og alt, bare for å se litt på tilstanden.. Åpnet litt av isolasjonen til ledningsnettet som ligger der, mens jeg var igang.. På nesten alle ledningene, var isolasjonen ødelagt.. Så det lå masse ledninger inntil hverandre! Et under at motoren fungerte før spør du meg.. Så kom det til at jeg skulle skifte føleren, men selvfølgelig hadde jeg fått feil.. Skrudde så sammen innsuget, og merket fort at det var 2 og 2 plugger som var helt like.. Kaldstartdyse og vanntemperaturføleren er like.. Og tomgangsregulator og TPS.. Så første gangen jeg startet, gikk motoren veldig rart.. Hadde koblet til feil. Når jeg endelig fikk det rett.. Merket jeg at når jeg ruset motoren til 2000 rpm, kuttet den, og gikk tilbake til tomgang.. Prøvde så å koble ut tomgangsregulatoren, og da fungerte det.. Hva har jeg gjort feil? Det fungerte før jeg skrudde det fra hverandre.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Bump! Ingen som har peiling på hva som kan være feil? Kan tomgangsregulatoren ha tatt kveld når jeg hadde den ute? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.