Gå til innhold

Nykking

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

den føleren med dyseplugg på er vel tempføleren til sprutet... i tillegg til den så har du en egen føler som aktiverer kaldstartsdysa som trigger ved cirka 35 grader...

 

prøv å kjøre uten pluggen til kaldstartsdysa tilkoplet. forsvinner problemet da, er det den føleren som har gått, og ikke den som nevnes over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den føleren med dyseplugg på er vel tempføleren til sprutet... i tillegg til den så har du en egen føler som aktiverer kaldstartsdysa som trigger ved cirka 35 grader...

 

prøv å kjøre uten pluggen til kaldstartsdysa tilkoplet. forsvinner problemet da, er det den føleren som har gått, og ikke den som nevnes over.

 

Visst sannelig er det 3 temp-følere...! Lurer meg på hvor den 3. sitter!? Sitter bare 2 i toppen.... men kanskje den jeg snakker om er til kaldstarts-dysa....:)

 

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den med dyseplugg er den som er giver til sprutet. dette vet jeg fordi jeg bruker den til ms'en...

 

den som blir bakerst på toppen mener jeg på - er til kaldstarten. Synes å huske det ikke var hull til denne giveren i 530toppen når jeg monterte 98mod fk motor.

 

tror den fremste på toppen er til dashbordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hull og giver til denne på FK-motoren din og (Har det på min FT, og den har ikke kaldstarts-dyse den heller)... men den har en annen kaldstarts prosedyre. har lest et sted at hoved-dysene sprøyter dobbelt under kaldstart istedenfor... og tar kaldstarten på den måten.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en ny føler her om dagen.. Så jeg skrudde av innsuget og alt, bare for å se litt på tilstanden.. Åpnet litt av isolasjonen til ledningsnettet som ligger der, mens jeg var igang.. På nesten alle ledningene, var isolasjonen ødelagt.. Så det lå masse ledninger inntil hverandre! Et under at motoren fungerte før spør du meg..

 

Så kom det til at jeg skulle skifte føleren, men selvfølgelig hadde jeg fått feil..

 

Skrudde så sammen innsuget, og merket fort at det var 2 og 2 plugger som var helt like.. Kaldstartdyse og vanntemperaturføleren er like.. Og tomgangsregulator og TPS..

Så første gangen jeg startet, gikk motoren veldig rart.. Hadde koblet til feil.

 

Når jeg endelig fikk det rett.. Merket jeg at når jeg ruset motoren til 2000 rpm, kuttet den, og gikk tilbake til tomgang.. Prøvde så å koble ut tomgangsregulatoren, og da fungerte det..

 

Hva har jeg gjort feil? Det fungerte før jeg skrudde det fra hverandre..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår