Gå til innhold

Mer futt i TDK

Ranger emnet


VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

Feil vei? Dere må virkelig ha misforstått :P Mata på diesel som bare det jeg, men jeg justerte også timinga på pumpa (som tenninga på en bensinbil), å det er ikke noe å anbefale. Timinga går forøvrig på de skruene som har hodet oppover på baksiden av pumpa. Ikke rør dem.

 

Juster opp diesel på justerskruen, ned tomgang med den andre. Dersom du har justert opp mye så må du slippe tomgangen ned igjen ved å flytte hele armen.

 

Grunnen til at jeg i mitt tilfelle turte å prøve meg frem av nysgjerrighet å justere dieselpumpens timing var at jeg skulle parkere bilen for renovering uansett (det er det som skjer nå). Planen var at bilen ALDRI skulle ha TDK-motor etter renovering. Planen jeg la var VR6-Turbo med nye stempler, råder etc. datasprut, t3 el t4 etc, men nå lurer jeg faktisk på heller å ta inn en Golf 4 med 1.9TDI PD 150 hk. Man får jo chip for ca 190hk og 420nm til denne, pluss en passelig stor cooler. DA går den BRA og billig :) VR6-Turbo er ikke billig å kjøre i det heletatt. Mye av grunnen til diesel er vel at jeg har lyst på å bygge meg en RWD bil også (drift med din glede :) ) MEN NOK OM DET HELE!!! :):spider

 

 

oioioi,,, mye OT her ja...

 

----

 

 

Har så løst å prøve dette.. må bare få lappen først:P bilen står bare å venter på å bli peisa på med diesel og t-trykk:D men må ha tak i en intercooler

 

 

hadde vel gjort sæ

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATAN kor du OffTopic'a tråden nu!!!

hadde æ vært trådstarter så hadde æ reporta dæ tvert!

 

----

 

 

 

 

 

har en på handa, du skal få kjøpe den når æ har fådd mæ Go-golf igjen :D

Ja fæle greier datta gitt...:hello:

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil vei? Dere må virkelig ha misforstått :P Mata på diesel som bare det jeg, men jeg justerte også timinga på pumpa (som tenninga på en bensinbil), å det er ikke noe å anbefale. Timinga går forøvrig på de skruene som har hodet oppover på baksiden av pumpa. Ikke rør dem.

 

Juster opp diesel på justerskruen, ned tomgang med den andre. Dersom du har justert opp mye så må du slippe tomgangen ned igjen ved å flytte hele armen.

 

Beklager, da husket veldig feil. ;p Men uansett var greia at motoren gikk til h.

Så du kunne gi noen tips om hva du gjorde slik at det skjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så kjører jeg på mellom 1,4 og 1,5bar:D

men d er som GTD-special sier her på forumet en plass at d er ikke mere effekt å hente ut etter ca.1,1bar.

Det som skjer en dag nå når jeg kjører på dette trykket er vel at toppakningen ryker eller turboen:p

Men man vil ikke bedre ha når en stiller mye opp:)

 

Dieselpumpa er på MAX og tomgangen på MIN-stilt. Men det er håpløst for den går på mellom 1400 og 1500 o/min:(

 

Har også justert innsprøytningstidspunktet å turtallet sank da me ca 200o/min!

 

Etter montert IC har jeg å.

 

Men er det noen av dere andre her som har justert opp som får en form for "dumeplyd" når dere slipper gassen?

suser mere desto mere ladetrykk og "dumper" når jeg slipper gassen.

 

Skjedde etter jeg monterte K&N filter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen av dere andre her som har justert opp som får en form for "dumeplyd" når dere slipper gassen?

suser mere desto mere ladetrykk og "dumper" når jeg slipper gassen.

 

Skjedde etter jeg monterte K&N filter!

 

Lurer på om det var noe slik på gamle golfen til 240tic.

Altså den han sInnzYk har nå.

Men det kan han vel svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plysterer vel litt mer med sportsfilter, og enda mer når man kar skrudd opp trykket.. :)

 

Er vel normalt på biler med turbo..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår