Amitraxx Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Men den største gevinsten ligger sikkert på momentsiden. Hvis det blir relativt stor forskjell der så blir det jo veldig merkbart.:???: Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Har så løst å prøve dette.. må bare få lappen først:P bilen står bare å venter på å bli peisa på med diesel og t-trykk:D men må ha tak i en intercooler Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 Feil vei? Dere må virkelig ha misforstått :P Mata på diesel som bare det jeg, men jeg justerte også timinga på pumpa (som tenninga på en bensinbil), å det er ikke noe å anbefale. Timinga går forøvrig på de skruene som har hodet oppover på baksiden av pumpa. Ikke rør dem. Juster opp diesel på justerskruen, ned tomgang med den andre. Dersom du har justert opp mye så må du slippe tomgangen ned igjen ved å flytte hele armen. Grunnen til at jeg i mitt tilfelle turte å prøve meg frem av nysgjerrighet å justere dieselpumpens timing var at jeg skulle parkere bilen for renovering uansett (det er det som skjer nå). Planen var at bilen ALDRI skulle ha TDK-motor etter renovering. Planen jeg la var VR6-Turbo med nye stempler, råder etc. datasprut, t3 el t4 etc, men nå lurer jeg faktisk på heller å ta inn en Golf 4 med 1.9TDI PD 150 hk. Man får jo chip for ca 190hk og 420nm til denne, pluss en passelig stor cooler. DA går den BRA og billig :) VR6-Turbo er ikke billig å kjøre i det heletatt. Mye av grunnen til diesel er vel at jeg har lyst på å bygge meg en RWD bil også (drift med din glede :) ) MEN NOK OM DET HELE!!! :):spider oioioi,,, mye OT her ja... ---- Har så løst å prøve dette.. må bare få lappen først:P bilen står bare å venter på å bli peisa på med diesel og t-trykk:D men må ha tak i en intercooler hadde vel gjort sæ Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Juli 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 hehe ruben.. behold golfen du har.. du blir å angre.. e æ sikker på:D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 SATAN kor du OffTopic'a tråden nu!!! hadde æ vært trådstarter så hadde æ reporta dæ tvert! ---- har en på handa, du skal få kjøpe den når æ har fådd mæ Go-golf igjen :D Ja fæle greier datta gitt...:hello: Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Juli 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2006 hehe ruben.. behold golfen du har.. du blir å angre.. e æ sikker på:D ordne sæ :) Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Feil vei? Dere må virkelig ha misforstått :P Mata på diesel som bare det jeg, men jeg justerte også timinga på pumpa (som tenninga på en bensinbil), å det er ikke noe å anbefale. Timinga går forøvrig på de skruene som har hodet oppover på baksiden av pumpa. Ikke rør dem. Juster opp diesel på justerskruen, ned tomgang med den andre. Dersom du har justert opp mye så må du slippe tomgangen ned igjen ved å flytte hele armen. Beklager, da husket veldig feil. ;p Men uansett var greia at motoren gikk til h. Så du kunne gi noen tips om hva du gjorde slik at det skjedde :) Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Juli 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Er ikke lenge til jeg prøver å skru opp dette.. og kanskje prøve å få tak i en intercooler :D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Selv så kjører jeg på mellom 1,4 og 1,5bar:D men d er som GTD-special sier her på forumet en plass at d er ikke mere effekt å hente ut etter ca.1,1bar. Det som skjer en dag nå når jeg kjører på dette trykket er vel at toppakningen ryker eller turboen:p Men man vil ikke bedre ha når en stiller mye opp:) Dieselpumpa er på MAX og tomgangen på MIN-stilt. Men det er håpløst for den går på mellom 1400 og 1500 o/min:( Har også justert innsprøytningstidspunktet å turtallet sank da me ca 200o/min! Etter montert IC har jeg å. Men er det noen av dere andre her som har justert opp som får en form for "dumeplyd" når dere slipper gassen? suser mere desto mere ladetrykk og "dumper" når jeg slipper gassen. Skjedde etter jeg monterte K&N filter! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 IC`en hjelper jo fort 20hk mener jeg.. noen som kan bekrefte det? Bare det hjelper selvsagt ikke 20 hk mer :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zuhr Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Men er det noen av dere andre her som har justert opp som får en form for "dumeplyd" når dere slipper gassen? suser mere desto mere ladetrykk og "dumper" når jeg slipper gassen. Skjedde etter jeg monterte K&N filter! Lurer på om det var noe slik på gamle golfen til 240tic. Altså den han sInnzYk har nå. Men det kan han vel svare på. Siter Mine Biler » [ ] Audi A4 1.8T, 1998 » [x] VW Golf 3, 1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juli 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2006 Det plysterer vel litt mer med sportsfilter, og enda mer når man kar skrudd opp trykket.. :) Er vel normalt på biler med turbo.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sInnzYk Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Lurer på om det var noe slik på gamle golfen til 240tic.Altså den han sInnzYk har nå. Men det kan han vel svare på. plystrer veldig i min :) Siter Corrado G60 <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 TDK Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 plystrer veldig i min :) kult.. :D Siter - Audi 90 2.3 - Golf 3 1.9 TDK(X) - Volvo 244 1.9 DL(X) - Volvo 240 2.3 GLE(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.