Gå til innhold

Lada power!

Ranger emnet

GhostGoose

Anbefalte innlegg

Originally posted by GhostGoose

Ja da har jeg bestemt meg for å kjøpe en Lada 1300. Kjempe morsom bil til en billig penge. Setter pris på alle tips og linker til styling/tuning.

Lada.. lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol :D :D :D :D

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Du kjenner selvsagt til Top Gear-Ladan, eller?

hehehe !! TOP GEAR LADAEN ER JO GENIAL DA !!

Når han karen kjørte den før de hadde modda den så sa han at det var det aller værste han noensinne hadde prøvd og at det måtte være verdens værste bil..

Men etter at lotus kosta på den himmelske summer på motor og understell så ble det mye bedere.. Sitat fra fører til eier :

"........now you can risk something called wheelspin..........."

:D :D :D :D

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GhostGoose

Har sett både lotus ladaen og drifting videon... men er det ingen som vet om noen linker til modding av bilen. Regner med 60mm senking og sota ruter med det første før jeg hiver inn en hissig motor, vet ikke hva som kan gå da...

PS. Street Legal 2 er ute og det er heeelt konge!

Jeg vet om en som heiv nedi en twincam fiat maskin på 115hk i en sånn lada en gang. Skulle vist passe rett i :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg husker rett så var vel disse ladaene lisensprodusert Fiat, så det kan stemme det..

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk inn en sånn lada 1300 på verkstedet for noen uker sia. Lå med en lapp over hva vi skulle gjøre. Begynnte med:

Rehablitering av lada.

- Bytte allt i forstilling

- Nye bremsetromler (Få helst tak i noen fine da det skal lettmetallfelger på)

- Bytte kryss i mellomaksel

- Bytte stempelringer

- Trimming av motor

Og endel andre ting j ikke husker..

Kom på cirkus 40 laken...

:D :D

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det en gjeng som herjet friskt på gatebiltreff o.l på rudskogen med div ladaer, bla. en blå lett breddet med bur, four-link og trimma fiat eller lancia turbo motor- gikk meget bra etter datidens standarder. Ett par år etter var det en orange turbo-mata en som ikke var like moddet, men den gikk bra den også. De kalte seg lier-ladaklubb....

Prøv å komme i kontakt med en av disse kara så blir det sikkert liv i lada:D

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

For noen år siden var det en gjeng som herjet friskt på gatebiltreff o.l på rudskogen med div ladaer, bla. en blå lett breddet med bur, four-link og trimma fiat eller lancia turbo motor- gikk meget bra etter datidens standarder. Ett par år etter var det en orange turbo-mata en som ikke var like moddet, men den gikk bra den også. De kalte seg lier-ladaklubb....

Prøv å komme i kontakt med en av disse kara så blir det sikkert liv i lada:D

Det skal være relativt greit å få på plass en Volvo B230 motor også i Lada.. da begynner vi å snakke morsom bil.. 182HK originalt i den kraftigste (B230ET), potensiale for å ta ut 500hk uten problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Det skal være relativt greit å få på plass en Volvo B230 motor også i Lada.. da begynner vi å snakke morsom bil.. 182HK originalt i den kraftigste (B230ET), potensiale for å ta ut 500hk uten problemer..

Kamerat av meg som driver å tenker på akkurat det :D

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider