Gå til innhold

Lada power!

Ranger emnet

GhostGoose

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

Det skal være relativt greit å få på plass en Volvo B230 motor også i Lada.. da begynner vi å snakke morsom bil.. 182HK originalt i den kraftigste (B230ET), potensiale for å ta ut 500hk uten problemer..

hehe,det tror jeg, er en morsom motor på volvo,men tenk deg på en lada da. DIGG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet skal motorene fra Fiat 124 Abarth Spider, 131, 132, Argenta, Regata 100, Lancia Delta, Ritmo 105, 125, 130TC (1.6, 1.8 og 2.0 twincam).

passe rett i motorfestene på Lada 2101-2107.

Det anbefales å bruke motorfestene fra Lada Niva, siden disse er noe sterkere.

Har lyst til å prøve dette selv, men vil få resten av bilen i skikkelig stand først (noe som er ganske vanskelig siden jeg ikke får tak i karosserideler).

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en i bergensområdet, flammelakkert... Tror det står en v8'er i den.. Alle som var på vårmønstringen bør ha sett den...

Forøvrig har jeg hørt at en cossie-motor skal passe rett nedi...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lada er en genistrek uten sidestykke fra russernes side. Faren til dama bor i Kirkenes og har masse kontakter på andre siden av grensa. Viste dere at om det blir krig og russerne går tom for deler til sine militære kjøretøyer, så finnes de viktigste delene på Lada'en.....? Genialt!

Resten av verden lo av Lada, men nå har de klart å spre viktige deler verden rundt hvis det skulle bli behov for det!

Det gikk forresten en stilig Lada i Lillesand for noen år siden. Ganske spenstig motor og påskriften "SjokoLada" i frontryta. Bilen var selvsagt Lada-brun.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider