Gå til innhold

kkk 26/28 turbo?

Ranger emnet


2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

hei hei.. noen her som aner om kkk26/28 turbo har t3 flens? den har sitti på en orginal porsche 951 og gir 350 hk på 1,1 bar på porscha.. er en som selger en slik for 3500 så lurte på om jeg ikke skal kjøpe den hvis den passer fint på rødblokk.. hadde egentlig tenkt å kjøpe meg kkk24 fra s60r..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep, kkk26 har hvertfal t3-flens... og /28 er vel bare det større kompressorhuset?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde jeg heller satse på denne istedefor kkk24 da? kunne få en brukt som har gått 30000 km for 3500.. og har også tilbud om en kkk24 splitter ny til 5000.. jeg har b23et som jeg skal ha lh 2,4 nett med gullboks og chip til større turbo,dyser og lmm til den og bensin boksen.. skal jo oxo ha grønne/blåe R dyser og 3" lmm.. så er på jakt etter en turbo som klarer litt..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er oxo ute etter en turbo som har kort spool upp tid.. fullt trykk ved ca 2500 rpm kanskje.. er oxo en svenske som selger diverse turboer med t3 flens til 3500.. noen av dem som er brukbare? er litt info om strl nedover på sia..

 

*Garett T04E utan wastegate

*Holset HX35 med och utan wastegate

*Holset HX40 med wastegate

*KKK K27 med och utan wastegate

*KKK K29 Utan wastegate

 

T04E

In: 60mm A/R.50

Ut: 60mm A/R 1.0

 

HX35

In: 55mm

Ut: 60mm

Avgashus: 12

Med eller utan wg

 

HX40

In: 58mm

Ut: 66mm

Avgashus: 16

Med eller utan wg

 

K27

In: 50mm

Ut: 62mm

Avgashus: 12

Med eller utan wg

 

K29

In: 60mm

Ut: 90mm

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvt diverse..

 

orginal FK med 135hk, FK med 0,7trykk, max chippa orginal FK, og FK med a-kam og større turbo.

 

Sier bare en ting. Skal du bruke bilen. Kjøre langt med den med noen kjappe forbikjøringer innimellom. Så Sørg for å få tidlig ladetrykk. Nm er mye mer intr. enn HK....

 

Mange sier vel kjøp diesel, men det blir ikke helt det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvt diverse..

 

orginal FK med 135hk, FK med 0,7trykk, max chippa orginal FK, og FK med a-kam og større turbo.

 

Sier bare en ting. Skal du bruke bilen. Kjøre langt med den med noen kjappe forbikjøringer innimellom. Så Sørg for å få tidlig ladetrykk. Nm er mye mer intr. enn HK....

 

Mange sier vel kjøp diesel, men det blir ikke helt det samme ;)

 

kjøring blir bare til å fra rudskogen :p hehe.. blir nok ikke akkurat bruksbil.. de chippene jeg har fått tak i skal holde til rundt 300 hk, så trenger jo en turbo som klarer hvertfall dette samt har tidlig ladetrykk.. kkk 24 er veldig kjapp vet jeg , men den holder til maks 350 hk.. kunne tenkt meg no litt større og ha tidlig trykk..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøring blir bare til å fra rudskogen :p hehe.. blir nok ikke akkurat bruksbil.. de chippene jeg har fått tak i skal holde til rundt 300 hk, så trenger jo en turbo som klarer hvertfall dette samt har tidlig ladetrykk.. kkk 24 er veldig kjapp vet jeg , men den holder til maks 350 hk.. kunne tenkt meg no litt større og ha tidlig trykk..

 

da har du jo svart på ditt eget spm. :) kkk26 kanskje er noe for deg?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. kanskje.. funnet en annen en nå :) den til høyre på bildet.. skal visst holde til 400 hk.. blir nok denne el k26..

 

Garrett T04E

T3 fläns, vattenkyld, wastegate. twin entry avgas.

NY

AR 0.6 54mm kompressor

AR 0.84 59mm turbin

 

t04e.jpg

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den til høyre der har HVERTFAL ikke T3-flens!

 

eidt; Hvertfal ikke noen nedfelling... aka labyrint-tetning som t3 bruker

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... hehe, begrepet t3-flens er større enn jeg trudde :)

 

uansett, skal du ha twin entry, burde man ha et grenrør laget for dette. Har du det ikke, får man en enorm lagg. Meningen at syl 1&2 og 3&4 skal inn i hver sitt hull på den turboen der.

 

Har ikke vurdert en TD04HL-19t eller noe da? rask og fin spoolup, og holder hvertfal til 300 hk.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke valgt større turbo en nødvendig for den ønskede effekt!

 

Opp til ca 280 hk En 15G turbo fra 850 t5 meget fin respons. ca 2000rpm og fult trykk.

Opp til 280-300 hk En T3 med AR 63 turbin med en T3 trim 60 kompressor.

Allternativ en 16T turbo fra 850r.

290-330 en T3 ar63 med en T04B med S trim. over 310 så er det høyt eksos trykk.

310-350+hk T3 ar63 steg 3 aksel alternativt steg 5 aksel med en T04E 46 trim Kompressor.

Men nå hender det lite før du bikker 3500rpm. men den mater til 7000rpm+

En meget god turbo. nå selger de den for 8000kr og det er rimelig.

Med 360 graders lager.

Der bør være 360 graders lager på turboene..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår