Gå til innhold

supercharger til min chevy 350 smallblock. noen som vet hvor og priser?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

hei

 

har en volvo 240 med v8

 

sitter en chevy 350 smallblock i den. er kun litt over 300 hk nå. vil ha mer.

 

så da lurte jeg litt på en supercharger/kompressor:)

 

noen som vet om noen? priser ? osv:)

 

takk tusen takk

Navn: Ole Andre Roer

Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :)

er det noe dere lurer på så spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa... er jo best for motoren da..

 

Ville nok gått for en litt kvassere kam og hvertfall smidde stempler/veiv og noe bedre råder.

 

Kanskje alutopp?

 

Men supercharger er hvertfall billigtrim. koster deg vel noe under 20 000 å ha den jeg la ut i Norge

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjaa... er jo best for motoren da..

 

Ville nok gått for en litt kvassere kam og hvertfall smidde stempler/veiv og noe bedre råder.

 

Kanskje alutopp?

 

Men supercharger er hvertfall billigtrim. koster deg vel noe under 20 000 å ha den jeg la ut i Norge

Da er jo det jeg skrev ypperlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ man ha masse gromdeler for å kjøre med litt ladetrykk? Bytte kam er vel et must uansett, men en kam koster jo "ingenting". Om man bruker smog-topper, og en litt tykk poppakning får man ned kompresjonen nok til å lade en del, vil vel havne på rundt 8:1 i komp, noe som vil være fint for å lade rundt 1 bar, men hva tåler de originale delene? De virker MYYE mer solide enn det jeg har sett inni volvo turbo-motorer ihvertfall...

 

volvo240v8: Du greier å rive i filler det chassiet ditt med en 300 hk Chevy SB, den har sånn ca dobbelt så mange nm som det Volvo går god for...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store fordelen med presse er at man ofte kan klare seg med de toppen man har, i alefall så lenge man har en smog motor. Skal lade rimelig mye før orginal toppene ikke holder.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger for all del ikke bytte veiven ved overlading, det du vil bytte derimot er stempel og råder, org smidde GM "pink rods" kan brukes i aplikasjoner oppimot 500hk, skal du noe over 450hk ville jeg brukt H-beam type råder, og skal du over 700hk så gå for billet rods eller de beste I-beam rådene som er å få tak i. Ellere når det gjelder stempel så trenger det ikke være så eksotisk det heller, orginal stempel fungerer det men tåler veldig lite tennings bank før de smuldrer opp eller får lufte hull i seg, det som er fordel med smidde greier, og kjøper du skikkelige greier så får du antakelig noen som er lette og bra også. Skikkelige bolter i råder og rammelager og til toppen er også et must viss du har tenkt å lade litt, og bra topp pakning er ikke dumt det heller.

 

Jeg hadded ikke kjøpt noe annet enn Procharger sine kompressorer skulle jeg brukt sentrifugal type presse, inger kan matche dem når det gjelder teknologi og performance.

 

Og som sagt tidligere så trengs det IKKE bytte topper i det hele tatt, og har du 300hk nå så får du 450 ved 0,5bar. Det dere skal passe på er at motoren får nok bensin og har skikkelig tenning så den klarer tenne blandingen selv ved høye turtall og sylinder trykk.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk denne hjemmesiden, og ta deg en tur til Gardemoen i helgen og se den i aksjon. Gå til depo og snakk med eieren, da får du svar på alt du lurer på av en som har testet dette i virkeligheten.

 

http://www.jv-racing.com/

 

De som tror at de kan trimme en v8 uten presse og få samme effekt, vet ikke hva de snakker om...

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår