Gå til innhold

Anlegg oppsett til 206?

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Har tatt over fatterns 206 og det første som trenger en oppgradering er stereon. Problemet er bare at jeg ikke har greie på bilstereo i det hele tatt men jeg vet hva jeg vil ha av ting.

Så, jeg trenger altså det jeg har lista opp under her et sted, og det jeg trenger hjelp til er å få vite nøyaktig hvilke elementer og kabler jeg trenger for et komplett anlegg bestående av:

*2 front høytalere for generell all lyd ca størrelse = 4-10"? (aner ikke hva det er plass til eler hva som er fra før)

*2x12" eller ett 15" Basselement(er)

*En forsterker som kan drive alt

*Kabler til alt dette

*Kasse til bassen / bassene (Så liten som mulig)

Cd spiller sitter der fra før. Altså jeg trenger anbefalinger på hva jeg skal kjøpe som passer sammen når det gjelder strøm osv. Maksimumsgrensa ligger på 10000 men gjerne under det hadde vært kos. Kassa til subben burde ikke overstige mye mer enn 1 meter ettersom bagasjerommet er temmelig begrenset i størrelse.

Altså en skikkelig mission til dere som har greie på det her Har googla men fant bare no småpakker. Jeg vil ha no stort

På forhånd TAKK!

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo en liten å grei bil å bygge i der da, kan jo gi ett lite tips til rundt 10 000kr

Subwoofere : Rockford Fosgate RFP-3412 : 1695 kr stk

Frontsett : Rockford Fosgate FNX2514 : 2795 kr pr sett.

Forsterker : Rockford Fosgate 301X : 3690 kr stk

Totalpris med 2 subber: 9875 kr + kabler

Pakke 2

Forsterker : Phoenix Gold T300.2 : 4495 kr stk

Subwoofere : Kicker Solo-Baric S12L5 DVC : 2990 kr stk

Totalpris med 2 subber: 10 475 kr + kabler

Du kan jo også bytte rundt på forsterkere og subber for å få andre priser.

Skal du ikke delta i konkurranser osv anbefaler jeg deg å bruke Phoenix Gold forsterkere, meget strømsterke.

Kan muligens gi deg en bra pris på anlegg også men da må du gi meg ett par dager til å undersøke. Hvor holder du til i Norge?

Div kabler, biltema, bilradiospesialisten, klarer deg på rundt 1000kr

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa :) Hvis du har no tilbud så kan jeg jaffal se på det. Likte pakke 1 ganske fint. Jeg holder til i Oslo, eller rettere sagt Oppegård men det er like utafor Oslo.

5" til 206'en? Flott da veit jeg det og :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ser på de to pakkene over, må du huske på at du skal ha kasse til subben også. dermed kommer du et godt stykke over 10.000.

i en så liten bil som 206 holder det massevis med en 12" sub hvis du ikke skal være med i konkurranser da.... Lightning Audio : Har hørt denne pakken i en passat. funket som faen det!

frontsett: Rockford Fosgate FNX-2514

alt dette koster deg bare 5785 kr +kabler, kasse.

i pakke 2 over (Zetec), kan jeg garantere deg at du bare trenger en Kicker Solo-Baric S12L5 DVC . men du trenger en jævlig god forsterker!

du sier at du ikke har greie på bilstereo...men har du greie på om cd-spilleren du har nå har linjeutganger for tilkoblig av forsterker?

Lykke til! legg inn en nye melding i forumet når du er ferdig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by impreza_wrx

når du ser på de to pakkene over, må du huske på at du skal ha kasse til subben også. dermed kommer du et godt stykke over 10.000.

i en så liten bil som 206 holder det massevis med en 12" sub hvis du ikke skal være med i konkurranser da.... Lightning Audio : Har hørt denne pakken i en passat. funket som faen det!

frontsett: Rockford Fosgate FNX-2514

alt dette koster deg bare 5785 kr +kabler, kasse.

i pakke 2 over (Zetec), kan jeg garantere deg at du bare trenger en Kicker Solo-Baric S12L5 DVC . men du trenger en jævlig god forsterker!

du sier at du ikke har greie på bilstereo...men har du greie på om cd-spilleren du har nå har linjeutganger for tilkoblig av forsterker?

Lykke til! legg inn en nye melding i forumet når du er ferdig da!

Kasser til subwoofere regner jeg med at folk stort sett bygger selv da de bør tilpasses bilen, og plater til en kasse kan man slippe billig unna med om man har litt kontakter..

Nå har jeg satt opp en pakke etter hans forespørsel. Derav 2x12" som han ba om.

Det at man trenger en jævli god forsterker er feil, det kommer helt ann på hvor høyt man skal spille. Vi brukte en kicker ZR 120 på 2 slike, den gir jo ut 2x37 watt eller no i 4 ohm. Og det funka som juling.. At pakken kommer på over 10 000 er jeg klar over. Men han kan jo da evt. kutte ut en stk 12" så er det meste i balanse igjen.

(Og i utgangspunktet i pakke 2 så er Phoenix Gold forsterkeren et VELDIG bra begynnelse)

Og det du sier om at han ikke trenger noe større enn 12" med mindre han skal delta i konkurranser, litt feil innstilling? Hører jeg noe om dB drag her? Er noen av oss som deltar i konkurranser hvor det er om å gjøre å spille ren og fin lyd og ikke nødvendigvis så høyt. Jeg har bare 2x10" i min bil, funker meget bra.

ZpiFF Lykke til videre med anlegget :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider