Gå til innhold

Tråden om min 1980 mod. 245 GLT!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

Legger inn bilen min her, så får jeg kanskje litt mer respons. ;)

For ca en mnd siden kjørte jeg rundt i en Toyota Camry med automatgir. Dette var ikke særlig artig, siden jeg tidligere har hatt Volvo, og da måtte det jo selvfølgelig bli en Volvo igjen.

Så kom jeg over dette gliset på tinde.no, og reiste inn til Lillestrøm og henta den dagen etter.

Her er noen av bildene fra salgsannonsen:

1133122-bilde1-dscf0399.jpg

1133122-bilde3-dscf0398.jpg

1133122-bilde4-dscf0402.jpg

1133122-bilde5-dscf0401.jpg

Turen hjem gikk som en drøm, og bilen lå på ca 0,8 på mila i gjennomsnitt. Ikke dårlig!!! :thumb

Her kommer litt tekniske data på bilen:

Motor:

B23 E, topp portet av Alf Eng, Grenrør, silicone tennkabler, Iridium plugger, portet gass-spjeld, termostatstyrt kjølevifte, ++

Girkasse:

M46, 4 trinn + OD

Veiholdning:

Dempertårnstag, stag fra dempertårn til torpedovegg, justerbare gule Koni, godkjente hvite senkefjærer, Stab. stag fra 240 Turbo, Polyurethanforinger overalt i understell.

Interiør:

Komplett interiøt fra 265, med svarte skinnseter og svarte dørsider.

Ekstrautstyr på bilen er:

Sentrallås, DEFA motorvarmer, elektriske vinduer, varmeseter, startsperre, servostyring.

Bilens frontrute ble byttet ca en mnd før jeg kjøpte bilen. Bilen ble solgt fordi han som hadde den før hadde handla Porsche. :thumb

Det første som ble gjort med bilen var å skru av lykteviskere, bytte speiler (de gamle var full av sprekker), polere den opp, og mye smådill.

Flere bilder:

CIMG1256Medium.jpg

CIMG1249Medium.jpg

Fikk kalipperne litt finere. (ja vet skiva ikke er fin)

CIMG1260.jpg

Toppdeksel før:

Toppdeksel.jpg

Toppdeksel nå:

Deksel.jpg

Pedaler. (ikke festet ordentlig her)

CIMG1219Medium.jpg

Anlegg i bilen er: Sony X-plod spiller 4x50w, 12" Kenwood sub, 500W kenwood forsterker, 2 stk. Pioneer 6x9 og en 6,5" av ukjent merke i kasse bak. I dørene foran er det originale Toyota Camry fronthøyttalere på 15W. :hammer

Planene for bilen er å fjerne det lille som er av rust, og få den litt mer spesiell. Har egentlig fått tak i GTX front, men 242stian her på forumet svarer meg ikke. :???: Snowcap skal på, og etterhvert litt mer felger.

Planer kommer etterhvert som jeg kommer på mer.

Håper på ris og ros. Helst konstruktiv kritikk i så fall, og ikke sånn "JEG HATER VOLVO" kritikk. Spar meg.:thumb

Bare å komme med forslag til hva dere syns hadde vært tøft. ;)

HA EN FIN DAG!

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den bilen virka ganske så bra.. Mye knask av deler på den.

Ta godt vare på denne bilen.. Ikkje gjør den harry. Denne fortjener å se litt original ut.. Denne likte eg!!

Oi, her var det respons gitt! :thumb

Bilen blir seende nokså lik ut som den gjør nå, skal ikke bli harry nei. Takker for ros. ;)

Portet gass-spjeld? Hva er gjort da egentlig?

Ja si det. Heheh.. Var forrige eier som skrøt så av det.... Noen her som vet hva det vil si?

Tøff vogn..!

hvite blinkers og hvite turbo-felger?

Faktisk tror jeg at jeg beholder de gule blinkersene, syns bilen kler dem. Og dessuten får jeg jo ikke tak i hvite sideblink av denne typen, og da blit det jalla med hvite foran og gule på siden og bak. Etterhvert som jeg kanskje får litt mer penger mellom fingrene tror jeg at jeg handler Eiker-felger.

Jer er en av dem som syns det er fine felger. (flame meg alt dere vil) :thumb

Synd at baklyktene ser så jævlige ut, resten av bilen ser fin ut. JEG HATER VOLVO =)

Syns de er fete jeg. :thumb

gromvognen!!!

hvor kjøpte du eksosbandasjen?

Takker for det. :hello:

Eksosbandasjen ble montert av forrige eier. Kan sende han en mail å høre med han hvis du er interessert i det?

Tok du av toppdekselet da du lakkerte det?

Det ble tatt av ja, blir bedre finish da. Brukte MOTIP lakk. Ganske dyr egentlig. :p Bytta like godt toppdekselpakning da jeg hadde den av.

Husk å legge litt silikontetning i hjørnet der lageroverfallet for kamakselen går ned mot topplokket, så slipper du oljelekkasje! :thumb

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting.

Hvis jeg skulle ha satt i Turbo i denne, må alt av ledningsnett byttes? Står jo B23E i den nå.

Og så vil jeg bare kondolere til en kamerat av meg, som vil bytte ut sin 740TIC med 230 HK, mot en Audi A4 med "styling".

uhhmmwhat? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting.

Og så vil jeg bare kondolere til en kamerat av meg, som vil bytte ut sin 740TIC med 230 HK, mot en Audi A4 med "styling".

uhhmmwhat? :rolleyes:

Verdens dårligste bytte.. Hvilken vei dere mener er beste får dere vurdere sjøl:P

-Volvo 940 Turbo

M90 og B230FT e ein god kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider