Gå til innhold

Tråden om min 1980 mod. 245 GLT!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

osram, hella og de andre seriøse pære-produsentene har +30% og +50% lyspærer med standard wattstyrke.

skal det bli 50% mer av noe må det bli 50% mindre av noe anna ;)

Jeg har ikke troa på disse prosentene ettersom den +30% pæra jeg testet lyste dårligere enn masterlight pæra til 9kroner. ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en annen gassblanding i de pærene enn i de vanlige. Men det som hjelper mer, er nye reflektorer - det hjelper MYE! Jeg kjøpte 4 slike reflektorer (alle H4) for en ca 1400-1600 kr totalt - med pærer.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en annen gassblanding i de pærene enn i de vanlige. Men det som hjelper mer, er nye reflektorer - det hjelper MYE! Jeg kjøpte 4 slike reflektorer (alle H4) for en ca 1400-1600 kr totalt - med pærer.

men H4 har så mye svakere fjernlysstyrke..

På min så sitter der H1 på fjernlysene og H4 på kjøre og fjernlys.

Og det er tydelig forskjell. Samme produkt serie på pærene, bortsett fra sokkel da.

Kan det ha noe med den store skjermingen som er inni H4 reflektoren?

Har vanskelig for å tro det men...

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en diskusjon her. :p

Er faktisk ganske godt lys på bilen, men kunne nok sikkert hatt godt av nye reflektorer... Er ikke førstepri, men kanskje etterhvert?

Ellers, speilene ble sendt i dag, så da er de vel her i helgen kanskje?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da fikk jeg tak i 86> speiler til bilen fra Jo-Erik på forumet her, og de måtte jo selvfølgelig på så fort som mulig. De gamle speilene så slik ut:

DSCN0080.jpg

Etter at noen har gått i den eller noe, så den slik ut:

DSCN0078.jpg

Pakken kom til posten, pakket inn i gaffateip(!)

DSC00462.jpg

De nye speilene ble maskert:

DSCN0074.jpg

DSCN0075.jpg

Primer/fyller lagt på og tørket i et par timer:

DSCN0077.jpg

Lakken som ble brukt, blandet på Per Hagen. :) Er veldig bra dyse på disse boksene!

DSCN0081Small.jpg

Lakk lagt på:

DSCN0088.jpg

La på 4 strøk.

For å montere disse speilene på en bil som er 84 og tidligere må man borre litt i den "trekanten" speilen henger i. Man må bore ett nytt hull på innsiden, med 7 mm bor, og på utsiden trenger man 12 mm bor og der skal det to nye huller. Resten er enkelt. Plug&Play.

Det som er litt stress, er at man må av med dørtrekket for å få på speilene. Men det var greit for meg, for idioten som hadde bilen før meg hadde revet av plasten på innsiden av dørene, så dørtrekket var søkkblaut nederst. Tykk plast ble lagt på før dørtrekket ble satt på igjen.

Sånn ble det da iallfall seende ut til slutt:

DSCN0090.jpg

DSCN0091.jpg

DSC00491.jpg

Når jeg var så godt i gang, monterte jeg likegodt ny hengerfestekontakt.

DSCN0089.jpg

Her får dere bilde av det meste. ;)

Her er forresten koblingsskjema for hengerfestekontakt hvis noen trenger det:

Hengerfeste.jpg

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så kjempebra ut...akkurat slik jeg også gjorde da jeg lakkerte...satt noen timer å maskerte,men det lønnet seg tilslutt:)

Takk for det. :) Ja tok litt tid å maskere, men så blei det fint også... :)

looooooooks good

Takker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du burde fått deg noen originale kapsler på sleden,ser ganske mye bedre ut:)

Kunne sikkert vært finere, men gidder ikke betale 600 for 4 kapsler, da kjøper jeg heller 4 sett på biltema. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider