Gå til innhold

Tråden om min 1980 mod. 245 GLT!

Ranger emnet

ovlov86

Anbefalte innlegg

• Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ei rustfri bakluge liggende hvis du skulle ha kjøpt det! Send meg PM hvis du er interresert!:)

Er faktisk bare den rustfekken på hele luka, og er bare lakkrust, så satser på at jeg får fikset det. Hvis ikke så skal jeg huske deg. ;)

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet radiator, ble ikke mange bildene men. heheh...

Her er de få jeg tok:

Gamle radiatoren, moden for utskifting tror jeg. :m'm:

DSCN0148Small.jpg

Ble ingen bilder fra under monteringen, men her er den nye radiatoren i bilen, og har festet el-vifta på den. Vifta er festa med skruer og strips av rustfritt stål. ;)

DSCN0149Small.jpg

Sånn ble motoren med regreimdeksel i samme farge som resten av bilen!

DSCN0151Small.jpg

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg lei av en rar ulyd som har kommet i det siste, og har demontert fjærbeinet. Fant ut av feilen, og det er at den "mutteren" som holder fast demperen der den skal sitte fast i bunnen er borte vekk.

fjrbein.jpg

Tror det er på tide å skifte bremseskiver også snart....

Her var det tomt! :)

hjulbue.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Bilen har iallfall blitt brukt flittig de siste dagene, masse herlig snø å sladde på! :D

Å så har jeg kjøpt meg coin tray til gamle typen dashbord, på ebay. Skal henge under klokken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er snakk om lys her...tror faktisk det aller beste er egen reflektor til nærlys og til fjernlys, selvfølgelig med 100w i hver av dem. Så kobler du slik at nærlys er på samtidig som fjernlys. :D

Et tips; oransje parklys over blinklys og hvitt parklys i innerste lykt (fjernlys) :D Er vel det samme som Malone har :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er lenge siden, men jeg likte bilen din bedre med de andre lyktene:) Hvertfall når du går for å ha den litt original!;)

Men uansett, en kjempeartig bil!:)

Stå på!:)

Ja, den var stilig med de lyktene også, men har alltid hatt lyst på GTX front så da ble det bare sånn. :)

Takk for det. ;)

Ser det er snakk om lys her...tror faktisk det aller beste er egen reflektor til nærlys og til fjernlys, selvfølgelig med 100w i hver av dem. Så kobler du slik at nærlys er på samtidig som fjernlys. :D

Et tips; oransje parklys over blinklys og hvitt parklys i innerste lykt (fjernlys) :D Er vel det samme som Malone har :)

hvorfor er det bedre med 2 fjernlys og 2 nærlys i mørket enn 4 fjernlys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var stilig med de lyktene også, men har alltid hatt lyst på GTX front så da ble det bare sånn. :)

Takk for det. ;)

hvorfor er det bedre med 2 fjernlys og 2 nærlys i mørket enn 4 fjernlys?

Det er ikke bedre, det er faktisk bevist mye dårligere. Med nærlyset på samtidig som fjernlyset vil du ha best lys rett foran bilen, istedet for langt fremme der det øya egentlig skal fokusere. Man lurer øynene med godt lys fremme, så ser man ikke farer som står lengre fremme..

Dårlig forklart men.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bedre, det er faktisk bevist mye dårligere. Med nærlyset på samtidig som fjernlyset vil du ha best lys rett foran bilen, istedet for langt fremme der det øya egentlig skal fokusere. Man lurer øynene med godt lys fremme, så ser man ikke farer som står lengre fremme..

Dårlig forklart men.

Jeg skjønner hva du mener. ;) takk for info! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider