Gå til innhold

Bremseskiver fra biltema

Ranger emnet

volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

det er sant... men ikke klag på biltama i mjøndalen...

han tassen som kommer å ser på det du klager på har en del peilig..

viste dere forresten det at grunnen til motorfester kjøpt på biltema ryker på grunn av burning???

hehe.. forundrer meg ikke.. har en kompis som drev å herja litt med 240'n sin og motorfestene røyk ganske fort.. forrige eier hadde sikkert kjøpt dem på biltema.. hehe

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

biltema-skivene mine har så mye kast at stemplene går inn i caliperen etter bruk og da får jeg lang pedalvandring.. samt parkinson.... (takk til forrige eier...)

Da er vi 3 stk som har store problemer med biltemaskiver... Hehe! De fleste jeg har snakket med irl sier at det blir kast i skivene. Men sant, jeg skal ikke klage. Kjøper meg Tar-OX eller noe, så blir ting bedre. Men ikke kom og si at jeg ikke har kast i biltemaskivene mine! :D

Når jeg hadde skilt + skiltplate i frontruten min (oppå dashen), så ristet det ned under bremsing. Det skal ganske mye til, når skiltet blir presset framover under bremsing. DaButcher holdt som sagt på å dette ut av vinduet under bremsing (snill bremsing) fra 80-60. Tør ikke tenke på større hastigheter...

Hadde litt problemer hjem fra Heidal, ned fjellet etc... Måtte gire ganske heftig ja = blårøyk (spør Butcher)! Man får som regel hva man betaler for... SOM REGEL!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på biltemaskivene er, som alt annet billig, meget variabelt. Har kjøpt skiver på biltema flere ganger. Første gangen gikk veldig bra. Hadde skivene foran med Ferrodo DS2000 klosser. De holdt meget bra til banekjøring, selv med mye venstrefotsbremsing (FWD). Andre gangen så jeg heldigvis før jeg satte de på at de hadde en stor avskalling begge to. Det var tydelig at dette kom fra dårlig støping. Men fikk byttet de i to nye, som nå får mye juling av Mintex M1144

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere vet folkens, er jeg en av de som faktisk forsvarer biltema av og til!

Men ikke kjøp "vitale komponenter" der, som feks. stift til en forgassermotor!!

Du sparer kanskje 10kr, men den varer i 2-3mnd, så er tappen slitt vekk!!! makan til møkk.. Jeg så også den var lik som den cdcardic selger, men det var stemplet tall på stiftene (kvalitetsstempling kanskje?)..

Forøvrig er batteriene til biltema veldig gode, samt 10års verktøy, etc. men du ser aldri biltema-understell, elns. på bilen min. Dog kan jeg gjerne kjøpe feks. biltema vinduspuss, voks, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere vet folkens, er jeg en av de som faktisk forsvarer biltema av og til!

Men ikke kjøp "vitale komponenter" der, som feks. stift til en forgassermotor!!

Du sparer kanskje 10kr, men den varer i 2-3mnd, så er tappen slitt vekk!!! makan til møkk.. Jeg så også den var lik som den cdcardic selger, men det var stemplet tall på stiftene (kvalitetsstempling kanskje?)..

Forøvrig er batteriene til biltema veldig gode, samt 10års verktøy, etc. men du ser aldri biltema-understell, elns. på bilen min. Dog kan jeg gjerne kjøpe feks. biltema vinduspuss, voks, etc.

Voks, etc... Vi ser jo alle hvordan lakken på bilen din ser ut! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører på biltema skiver og klosser forran... bak har jeg ikke tørt og sett enda (minnes en sa det var tynne klosser når jeg kjøpte den). Syns det kommer dritt mye bremsestøv på felgane forra vertfall!!! Men har ikke no kast i dem og blir hardt bremsa med hver dag! Får vell kjøpe no dyrere klosser neste gang om jeg har penger til det:P

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider