Gå til innhold

Sparkling mellom plast/metall

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

Gå for det Elanzer sier. Det fønker! Å sparkle en liten glipe, har jeg ikke stor tro på at vil holde noe særlig lenge. Du må lakke uansett. Gjør det skikkelig, så slipper du å lakke bilen 2-3-4-5 ganger til du er lei:) Karosseri limen hefter bra på både plast og stål. Det heter seg vel at all lakk skal bort før du påfører dette. Limen er også rusthindrende/tett.

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at skal du unngå at det sprekker, så holder det ikke bare med å fylle igjen sprekken... du må bygge videre noen cm med glassfiber bortover i karosseriet fra bakfangeren. (altså, noen cm med glassfiber som starter i et område på bakfangeren og som går videre noen cm på metallet).

Men, jeg er bare amatør på dette området, kanskje ikke det heller vil funke... men høres ut som en jobb for en profesjonell hvis det skal bli pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er flere måter her. tror jeg skal prøve det Elanzer foreslo.

Kommer også til å kontakte de som hadde gjort det (hvis jeg finner de igjen på et annet forum) og spørre om non tips. .

Noen andre her som har tips på hvordan å få bilen så clean som overhodet mulig?

Blir shavet dørhåndtak/nøkkelhull. er det noe mer jeg kan fjerne på en tredje gen trans am???

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenne hull, pyntelister, evt sveise skjøten mellom Kanal og forskjerm.....(med mindre du har skjørtene som dekker dette), tanklokket, å få en fuel cell inni bagasjerommet! :) Skal du ikke gjøre det med frontfangeren også? eller vil du ha den litt service vennlig?

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk!!

Listene på siden av dør/skjerm skal bort.

Er jo interessert i å ha radio etterhvert da. noen tips om hvor jeg kan få en antenne ut??? kanskje ved en sånn sharkfin greie på taket?? må vel være den mest diskrè måten.

Tanken på fuelcell frister jo. kan du forklare meg prinsippet bak dette? (pga å sveise igjen ved tanklokket. det var det du mente??)

Skal ha skjørtekanter på bilen ja. prøver å få tak i slike nå om dagen. de blir også sparklet igjen mellom forskjerm/front og bakskjerm/bakfanger.

Har også tenkt på å sparkle skjøten mellom front og forskjerm. vet også om et sted som selger hele fronten/skjermer i et stykke, men det er plast og jeg vil ikke ha plast på bilen min!!!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...