Gå til innhold

Ny CD speler, mange ledninger.

Ranger emnet

Kimh

Anbefalte innlegg

Hallo!

I dag fikk eg DEH-P980BT sendt i posten... :)

291159553DEH-P980BT%20regular.jpg

...men det det var ingen form for "plug & play". :(

Ser ut som eg må klippe og lodde sammen ledninger. Og gjett ka, eg har INGEN peiling!

Så no lurer eg på ka eg bør gjere?

Reise til nærmaste audio forhandlar, pingle då eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å reise til en forhandler. Du må nok regne med å måtte betale for det. Første gang jeg kobla spiller gjorde jeg det aleine uten bruksanvisning. Middelmådig elektronikk-kunnskap og det var relativt rett frem! :) strøm, jord, styrestrøm, høyttalere... sier seg selv og det meste er merket. Har du mange høyttalere? Ekstra forsterkere?

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble rød til tenning (sett en sikring der), Så kobler du Gul på pluss på batteri f.eks ( det er memory, gjør slik at du slipper å stille alt inn hver gang ), så setter du Svart til jord.. ledningene til høyttaler pleier å være flerfarget (en grå f.eks og en grå/svart er til en høyttaler)..

Du kan også koble gul og rød sammen å sette rett på pluss, men da må du slå av spilleren manuelt hver gang du skrur av bilen.

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

I dag fikk eg DEH-P980BT sendt i posten... :)

291159553DEH-P980BT%20regular.jpg

...men det det var ingen form for "plug & play". :(

Ser ut som eg må klippe og lodde sammen ledninger. Og gjett ka, eg har INGEN peiling!

Så no lurer eg på ka eg bør gjere?

Reise til nærmaste audio forhandlar, pingle då eller?

Dette skal i en Vectra B? Det burde være plankekjøring, bilen har ISO-stikk, og om spilleren er ny bør den også ha ISO-kontakter ferdig montert. Det er plug'n'play. Er spilleren eller bilen modifisert på noen måte? Hva sto i bilen fra før?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal i en Vectra B? Det burde være plankekjøring, bilen har ISO-stikk, og om spilleren er ny bør den også ha ISO-kontakter ferdig montert. Det er plug'n'play. Er spilleren eller bilen modifisert på noen måte? Hva sto i bilen fra før?

Hadde han kjøpt spilleren i Norge kunne han mest sannsynlig bare plugget den i, men han har sikkert handlet denne i usa eller lignende, og de spillerene har ikke isopluggene.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Zetec sier har ikke spillerne fra USA ISO-kontakter så derfor blir det litt stress å koble spilleren på en nyere bil.

Men det letteste er vel å skaffe ISO-kontakt fra forhandler til denne? Jeg vet ikke hva det koster, men jeg skulle få en for 5-600 (svindel?) noe jeg syntes var altfor dyrt så jeg ordnet det selv istedet.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å reise til en forhandler. Du må nok regne med å måtte betale for det. Første gang jeg kobla spiller gjorde jeg det aleine uten bruksanvisning. Middelmådig elektronikk-kunnskap og det var relativt rett frem! :) strøm, jord, styrestrøm, høyttalere... sier seg selv og det meste er merket. Har du mange høyttalere? Ekstra forsterkere?

Har kun originalt.

Skal skaffe meg nytt etter styling seff :p

Føler meg sopass usikker at eg trur eg reier til forhandler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt!

Derfor synst eg det var rart det ikkje var plug & play, gjett om eg blei skuffa.

Hadde håpt det vår mulig å få kjøpt ISO adapter frå speler til ledninger i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble rød til tenning (sett en sikring der), Så kobler du Gul på pluss på batteri f.eks ( det er memory, gjør slik at du slipper å stille alt inn hver gang ), så setter du Svart til jord.. ledningene til høyttaler pleier å være flerfarget (en grå f.eks og en grå/svart er til en høyttaler)..

Du kan også koble gul og rød sammen å sette rett på pluss, men da må du slå av spilleren manuelt hver gang du skrur av bilen.

Satser på ISO dersom eg finner, viss ikkje blir forhandler neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isostikk med kabler på koster en hundrings på BilExtra. Kjøp et stikk og lodd på kablene fra spilleren.

Forøvrig så er nok de forskjellige kablene dokumentert i det som fulgte med spilleren.

Skal leite litt seinare i kveld. Takk for hjelp så langt folkens. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider