olapetter Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 lurer på hvordan en olje catch tank fungerer og hvordan/hvor kobles den til? Er det mye vits i å ha en slik? Ola Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Olje catch tank er vel bare en liten tank som kobles til veivhusventilasjonen for å slippe å få vann/olje tilbake i motoren, det har vel en tendens å samles i ladeluftkjøleren. Jeg har i dag en brusflaske koblet til en hageslange fra veivhusventilasjonen , og den dritten som havner der vil ikke jeg ha tilbake i motoren ihvertfall. Skal lage til en skikkelig tank etterhvert;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 1, 2006 Rapporter Share Skrevet August 1, 2006 Hensikten med en catch tank, er vel at man slipper å få oljedamp i retur til innsuget, for at det videre skal bli forbrent.. Jeg har akkurat "TIG'et" meg en slik tank, fungerer ganske greit.. Men jeg har ikke laget retur på den enda.. Hvor er det best å sette retur? På oljekjøleren? Eller på returoljen til turboen som går til bunnpanna? Hvilket filter er egnet til å bruke på tanken? Kjøpte meg et minifilter fra Kimmit-Sport, men det fungerer ikke så veldig bra.. Dampen kommer opp, og det blir litt olje i området.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg