Gå til innhold

Hva bruker disse forskjellige motorene på langkjøring og blandet?

Ranger emnet

K.A.

Anbefalte innlegg

240`n jeg hadde brukte 0,9-1 liter på langkjøring, 1,2-1,3 liter på råning og fikk den oppi 1,8 liter på rasa kjøring.

Det satt en b21a i den.

740`n fikk jeg helt ned i 0,7 liter på langkjøring og rundt litern på blandet kjøring.

Det satt en 230k med et trim oppsett man fikk fra Volvo (ca 135-140 hk)

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1990 Volvo 245. B230F. M47. 450 000km på tellern.

Stryn-Rudskogen-Strømstad-Rudskogen-Strømstad-Stockholm-Oslo-Voss-Førde. Ble i overkant av 3000km i ferien. Gjennomsnittsforbruket lå på 0.84!

Laveste måling: 0.66 (jevnt 80-100km/t på motorveien

Høyeste måling: 0.92 (husker ikke, men noe mye kø/by og hard kjøring.

250km med konstantfart på 140km/t: 0.86

Merkelig lavt, men har brukt tripptellern og notatblokka ved hver eneste fylling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Bergen-Rudskogen-Svinesund-Rudskogen-Hokksund-Bergen i fjor med min b230a i 240. Målte bare fra bensinstasjonen ved siden av Bohus i Rakkestad til bensinstasjonen på vår side av Lærdalstunnelen, ca 46 mil tror eg (?). Svaret var hvertfall: 0,99 :P Då var det riktignok en del tilfeller av hard nedbremsing i sving (bilen hang dårlig, viste seg at dekkene var dritdårlige) og full gass på strekkene for å ta igjen det tapte.. Men stort sett gikk det jevnt faktisk.. Målte bilen til både 1,25 og 1,4 på blandet kjøring, følte at eg kjørte likt då. Blandet kjøring på den tiden innebar kjøring i 2,6 mil til og fra jobb, småkjøring, "langkjøring", tomgangskjøring og sladding (dårlige dekk og våt asfalt, så klarer b230aen seg og)

Edit: Forrige eier målte bilen til 1,7 på langkjøring, men då ble litt luftfilter og plugger osv skiftet

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider