Gå til innhold

318is m/kompressor

Ranger emnet


Azzido

Anbefalte innlegg

De eneste "fabrikk" tuna motorer jeg veit om er Alpina osv.

 

med det er ingen 318is motor. det er rekke 6 med større volum.

 

dette er en stor stor og dyr jobb for å få pressa ned i en 318is.

(drivverk, fester, girkasse osv)

 

kanskje han mener en M42 motor som er fikset på i et verksted? boret opp større volum fikset masse rart. (da kan han også øke trykket på kompressoren)

 

men da er jo det veldig bortkastet penger siden han har 300Hk

fra før.

 

siden det ikke er bevis på at det er 300hk og han bare skryter på seg. jeg tror ikke det er mer en 200-240hk i den nå.

 

da kan han like godt kjøpe en 3.2 liter m3 motor på 321hk.

og sette på kompressor så har han vell 360Hk ca.

men da må mye gjøres med bilen.

bil

 

[x] BMW 318IS M-Tech 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ingen som trur på effekten, men det er heller ikkje ein kjeft som veit kva som er gjort.

Kanskje azzido kan finne ut litt meir???

 

Høres mykje ut med eitt bolt on kit, men om det er gjort ein del så er det mulig.

bmw motorer tåler faktisk myykje trykk, kjempemotorer å montere turbo/kompressor på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pitstop er jalla.. man får 285hk i min 323 fra ESS i stage ii. Litt mer power i en 323 kontra en 318is fra før. rundt 200. Hvorfor bruke 50laken i en 318is? bedre og kjøpe en 328 som har 280nm og bra prestanda fra før. BMWpower.nu har gjort test med 328 med chip etc, 0-100 på 6.6 klarte de.. :)

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bolt-on kitene til 318 motorer jeg har sett gir mellom 160 og 180 hk, avhenig om bensintilførsel og elektronikk oppgraderes.

 

Det som også må taes med i betraktningen er at is motoren allerede er "fabrikkstrimmet" da den er en oppgradert 318 i motor, og dermed har lavere prosentvis potensilale for effektøkning i forhold til en vanlig 318 motor, uten ombyggninger (is=+30 hk vs i). Blant annet er komp i is motoren høyere enn i I motoren som gjør at den ikke kan lades like hardt som I motoren uten at kompen senkes. 4-cyl motorene til bmw har også svært skjøre ventiler og må i såfall byttes hvis man skal lade noe særlig over 0,5 bar. Bensintilførselen i motoren er i allefall for dårlig til å kunne nå 300hk og må hverfall byttes, (bygger selv en 318 med 0,3 bar ladetrykk(ca 160hk), og selv i den ble det for lite suppe med orginalutstyret) For at det skal oppnås de hk tallene som blir nevnt her bør det lades ca 2 bar. Og det er desverre komplett umulig med en standard motor.. Hvis pitstop er så useriøse at de prøver å antyde 300hk skal i allefall jeg ALDRI handle hos dem.. Og hverfall ikke slippe de løs på bilen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får jeg ut av min alpina b6 da tro? er i underkant av 240 hest i den tror jeg...

 

Bruker du ett kompressorsett fra pitstop burde du få nærmere 600 hester og m3`n skulle vel få drygt 1000 uten noe ombygninger - med garanti om at orginal drivverk holder i bøtter og spann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan selv si at den is'n har nok av gamp... han kjører ifra meg lett... jeg har en 325i e36... men om det er 300 virker usannsynlig... faren til han som eier denne is'n har drive med drag så folka som har montert det har peiling... kan se om jeg får noe mere info av de...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Azzido-325i

jeg kan selv si at den is'n har nok av gamp... han kjører ifra meg lett... jeg har en 325i e36... men om det er 300 virker usannsynlig... faren til han som eier denne is'n har drive med drag så folka som har montert det har peiling... kan se om jeg får noe mere info av de...

 

Han kjører nok på metanol :D :D :D

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...eg hadde ikkje vorte overraska om IS motorn tåler 300hk når bensintilførsel og alt er ordna rekti.

 

Svenske henta over 500hk i ein 325 e36 motor( 10,9 på 1/4mil med sluttfart over 200) med org innmat og tjukk toppakning.

 

 

Men det betyr ikkje at eg trur på at denne har 300hk, eg vil ha meir info før eg uttaler meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår