Suzuki Ac-50 Skrevet Juli 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Kan jeg bruke det der multimeteret fra biltema til å måle på minus på coil da? Jeg har elektronisk tenning. Ja! Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juli 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2006 Ok. Men hva skal multimeteret stå på da? RPM? Er jo ikke kamvinkelen jeg skal måle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Jeg vet ikke for jeg har ikke satt meg inn i det aparatet, men RPM høres ganske logiskt ut ja... rounds per minutes..... Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Har jeg forstått riktig nå. Rød til minus på coil, og svart til jord (karosseri) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juli 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Noen som har et sjappt svar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Eller er det en yrkes hemmelighet? :deng :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Juli 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2006 Var ute og målte i dag. Kunne jo ikke vente på svar her. Så jeg prøvde meg frem. Funka greit og sånn, fikk turtall. Minus på coil + jord. Er dette den mest nøyaktige måten å måle på? Blir det korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2006 Når jeg måler på minus på coil som dere sier, så får jeg bare en lavere turtallsverdi enn det som egentlig er. Altså den viser for lite. Tror det er ca. 150 - 200 RPM for lite. På multimeteret, så tar jeg rød testpinne på minus på coil og den svarte testpinnen jorder jeg i gods. Er dette riktig? Vel, hvorfor får jeg denne feilmålinga da tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2006 Er den ingen som vil hjelpe meg? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet August 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2006 Har det noe å si om jeg har uoriginal coil på målingen? Går det an å måle pulskvote for å finne det ut også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg