Gå til innhold

Fjerning av døde insekter

Ranger emnet

Amatør1

Anbefalte innlegg

Dette er vel et kjent fenomen i disse sommertider....

Jeg bruker insektssvamp (biltema) og Turtle super wash. Men jeg må gni til den store gullmedaljen.

Svampen tar fluene, men ikke alt blodet/gørra. Jeg leste et sted at det var enzymer og dritt i disse insektene som slett ikke er bra for lakken.

Fugleskitt er heller ikke bra.

Hvordan fjerner dere insekter fra fronten på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er vel et kjent fenomen i disse sommertider....

Jeg bruker insektssvamp (biltema) og Turtle super wash. Men jeg må gni til den store gullmedaljen.

Svampen tar fluene, men ikke alt blodet/gørra. Jeg leste et sted at det var enzymer og dritt i disse insektene som slett ikke er bra for lakken.

Fugleskitt er heller ikke bra.

Hvordan fjerner dere insekter fra fronten på bilen?

Lunkent vann og svamp, ikke bruk løsemidler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vanlig svamp og karosserirens fra Statoil. Funker sånn noenlunde, men krever endel "elbow grease". Uansett, har bestillt en "startpakke" med Meguiars-produkter fra "n0stra" her på forumet så da blir det nok andre boller! Se tråden om produktene her: Meguiars - verdens beste bilpleieprodukter

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme.

Diesel skal visst hjelpe fikk jeg høre i går, men har ikke prøvd det ut enda.

Vel, jeg brukte 5 timer på å polere bilen i forigårs, og siden diesel tar voksen jeg la på til slutt etter endt arbeid, er det 100% sikkert at diesel kommer jeg ikke til å prøve:)

Ellers en del bra tips her ja! Lunkent/varmt vann høres jo enklest ut.

#prøver det neste gang#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er som oftest: forsøk med det som lager minst friksjon på lakken din og arbeid deg oppover til du får beste resultat. Utifra dette unngår jeg alt som heter svamper og skrubber for det første samt at løsemidler vil fjerne voksen min og i verste fall gi riper i grunnlaget som tar lang tid å legge.

Har selv hatt stort hell med en enkel claybar med spray som underlag. Dette tar bort mye. Har det fått lov til å bake i sola i uker og måneder kan det være en ide og rubbe/polere over området med en lett polish. F.ex ScratchX for å nevne noe av det jeg selv bruker og kjøper for folk. Finnes sikkert andre alternativer også.

Har nå begynt å ta inn endel Meguiars "Bug and tar remover" som også skal fungere fint. Denne har jeg dog ikke forsøkt selv. Kun sett bilder og lest tester. Skal fungere fint utifra dette. Vet ikke hva biltema tar for sin slik spray men denne:

G10716_small1.jpg

Kjøper jeg inn for folk fra usa til en 79 kroner inkl moms og frakt til meg her i trondheim. Prisen i butikk lå vel i overkant av 200 hvis jeg ikke husker feil her til lands (sjuke priser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider