Gå til innhold

Bilbelte gebyr!!

Ranger emnet

///AMG

Anbefalte innlegg

Jeg bruker alltid bilbelte og tar det på meg før jeg starter motorene, det er altid jeg som maser på dama om at hu skal ha på seg beltet, enkelte ganger ignorerer hun det, helt til jeg stopper bilene og ser på henne til hun har tatt på seg beltet. Jeg har faktisk altid vært en flink borger, med unntak av og kjøre litt fort en gang i blandt. nok om det her er saken:

Har hatt respekt for politiet og deres arbeid i alle år, men i dag rant det jaggu over for meg. Jeg og en arbeidskollega var ute på serviceoppdrag da vi blir stoppet i en bilbelte kontroll. det er greit nok med bilbelte kontroll og jeg skulle gjerne ha betalt gebyret hvis det ikke hadde vært for det at jeg har kjørte med bilbelte på meg de siste 4 milene.

Politi mannen var overbevist om at vi ikke hadde på oss belte da vi vart kontrolert, han dobbelt sjekket også med sin kollega som også var sikker på at vi IKKE hadde på oss belte. Jeg hadde på meg brun t-skjorte og blå shorts, bilen har blått interiør og litt blåskjær i rutene. kollegaen min hadde blå t-skjorte og blå shorts.

Har vært hos politiet og snakket med de, det eneste jeg kan gjøre er og betale gebyret (750kr) og sende en skriflig klage. Saken er jo vanskelig fordi det blir ord mot ord og politiet har ikke noen håndfaste bevis. Men som altid så er det vel politiet som har det sterkeste stemmen regner jeg med og jeg har så absolutt ikke lyst til og betale for noe jeg ikke har gjort. Og 750 kr er mye penger for en lærling med stramt budsjett.

Noen som har noen tips?

Har vært borti lignede situasjoner?

Skal jeg kontakte avisen? (er vel eneste middelet jeg har til og bli hørt)

akkuratt nå er jeg utrolig forbanna ::fuckme2: ::fuckme2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har vi det nok en gang, lovens trange tarm, er og blir maktmisbrukere.

offtopic:

Jeg ble stoppa og plaga to ganger i helga, når jeg kjørte en kompis sin bil.

Jeg ble sjekket opp i alle mulige kriminalregistre og ble beskyldt for å ikke ha førerkort, også lurte de på om jeg hadde stjålet bilen, og mye annet tull som tok lang tid.

Det endte med at jeg kokte fullstendig over, da den ene politimannen presterte å gjøre narr av meg på grunn av navnet mitt.

Jeg kjeftet til jeg ble hes, og satte bilen i gir og ga full gass i villt sinne.

Det tok bare 15minutter, før jeg ble stoppet på nytt, men da hadde jeg bilen full av fulle folk, så politiet ristet bare oppgitt på hodet og dro sin veg i ren frustrasjon.

BTW: hadde ikke bilbelte på meg noen av gangene jeg ble stoppet, men det var ikke det de var ute etter.

Tror politiet elsker å plage oss stakkars rånere.:iconsm

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du får trykt saken din i avisa så har du gode kontakter. Min lille søster har fått henlagt fleire saker hjå politiet pga at dei er late og dumme. begge gongene hadde politet eit bra utganspunkt til å etterforske!

Eine gongen hadde dei eit vitne som ikkje ville sei namnet på den som braut seg inni bilen (dei var ikkje slekt) og den andre gongen eit registreringsnr til ein bil som ein fyr satt i så trua ho med våpen. det siste tilfelle var så gale at purken presterte å sei at viss dei ikkje skal henlegge saken pga mangel på bevis( ho måtte visst ha namn på han så trua ho med våpen for at det skulle skje noko WTF? ) så kunne dei henlegge den pga ingen kapasitet...

feilprioritering hjå politiet! sendt over begge sakene til alle aviser og det hjalp lite...vart ikkje trykt ein gong...

hater å seie det men du kjem ikkje langt med det her uansett... med mindre du utrydder alle ubrukelige politifolk(altså ikkje alle men kun dei som er ubruklige, og det er det nok av)

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang bot i 50 sone, det var ikke opplyst enda siden det var sånn 3 dager etter de hadde skifta fra 60 til 50.. Jeg nekta å betale, da sa de det kom i retten, "værsegod" sa jeg.. Endte med at de henla saken.. Alle advokater sier at man skal bare nekte å ta imot bot på "småsaker" for de har ikke kapasitet å ta det i retten..

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, skeptisk. Du har han som stjal en marsipangris til 20 kr etter et fuktig julebord og tok det helt til retten. Han mente han ikke hadde stjålet den, men retten var uenig. Han fikk ikke medhold og måtte betale saksomkostninger. Dyr marsipangris. Jeg prøvde å google fram nyhetsaken men fant den ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, skeptisk. Du har han som stjal en marsipangris til 20 kr etter et fuktig julebord og tok det helt til retten. Han mente han ikke hadde stjålet den, men retten var uenig. Han fikk ikke medhold og måtte betale saksomkostninger. Dyr marsipangris. Jeg prøvde å google fram nyhetsaken men fant den ikke

Den saken hadde en større betydning da dommen skulle være veiledende for hvor hardt man skal dømme en beruset person, i utgangspunktet skal man ikke ta hensyn til det i det hele tatt, og dette prinsippet ble overprøvd. Altså hadde saken stor betydning, da den nå er retningsgivende for mange fler alvorligere saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider