Gå til innhold

Bilbelte gebyr!!

Ranger emnet

///AMG

Anbefalte innlegg

Mener det skal stå i instruksen de bruker ved beltekontroll at om det finnes tvil, så skal den komme sjåføren til gode.

Men om politiet ikke mener det finnes tvil, så blir det jo noe annet..

Hvor stod personen som observerte dere uten belte..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte politi skulle hatt instruks om hvordan behandle folk. Det er tross alt mer eller minde et servide yrke dem har. Forskjellsbehandling gjør dem hele tiden. Bare å nekte å la det gå til sak.. da henlegger dem saken. Kjenner en som ble vinket inn.. Da han stoppet bilen (mange biler før han) så tok han av seg belte. Da politiet kom til han så fikk han bot for å ikke ha belte. Nyttet ikke at han sa at han tok det av da han stoppet. Jeg fikk bot på 5000 fordi jeg tryna inn i en lyktestolpe da en kompis dyttet meg.. Var tre politi som så på og han ene klikket helt og påstod vi sloss.. I politirapporten stod det et sykt eventyr om at vi hadde ligget på bakken og skamslått hverandre og at vi nektet å skille oss. stod og at tre politi måtte skille oss.. Jeg ba om å få snakke med den dusten som hadde skrevet den og han ville ikke møte opp.. ba dem ringe til kompisen min og han sa akkuratt samme fortellingen som meg.. endte med at dem måtte trekke bota.. men nektet å trekke tiltalen. "du har gjort noe galt men skal ikke bli straffet for det stod det" HEIA NORGE!!!! Null respekt for de maktsyke politifolka.. Helt greit med dem som kan snakke til deg på en normal måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok dessverre betale gebyret uansett hva som skjer. Har reflekter litt over det som hendte i dag.

De to omtalte politi betjenten befant seg på to forskjellige steder. den ene betjenten satt med kikkert på et skjult sted og han meldte så ifra over radio om hvilke biler som skulle vinkes inn. Den andre betjenten sto så og skrev ut gebyrer.

Det jeg kom til og tenke på er at betjentet som skrev ut gebyrer snakket med den andre betjenten over radio, etter at jeg hadde nektet å akseptere gebyret og forklart meg. Dette gjorde han fordi han ville bekrefte at han hadde tatt riktig bil...det betyr jo at betjentet skrev ut gebyret under tvil. Han var da ikke 100% sikker virker det som. (mener og ha hørt av hvis man er i den minste tvil skal man la være).

Det andre er at rett etter betjenten kom bort til bilen jeg satt i så oppsto denne samtalen:

politi: Dere to kjørte uten sikkerhetbelte. Meg: Nei, det stemmer ikke. jeg har kjørt helt i fra gausdal med bilbeltet på så det stemmer så absolutt ikke at jeg kjører uten bilbelte. Politi: Men _du_ kjørte i allefall ikke med bilbelte (han peker da på meg).

Dette tyder jo på at han var i tvil om kollegaen min faktisk kjørte med bilbelte. Han har da vært i tvil hele to ganger

Jeg har tenkt og gjøre som følgene:

*Betale gebyret (hvis jeg ikke betaler legges det på 50% av summen)

*Kontakte advokat (får 1/2 time gratis konsultasjon, da kan jeg høre om saken er noe og ta vidre og om hva jeg skal gjøre)

*Skriver deretter en klage der jeg legger med bilder fra forskjellig vinkler av begge to i bilen med det samme tøyet.

* hvis jeg får avslag vil jeg vurdere og kontakte media.

Jeg kommer nemlig ikke til og godta at vanlige folk skal bli behandlet av politiet på denne måten. Kanskje kan det være til hjelp for andre også.

Tror nok politiet tror at jeg bare kommet til og akseptere gebyret og lar det ligge der. Det er jo typisk norsk og ikke klage på ting eller demonstrere for noe som er rett (ta bensin priser, bilavgifer og veistandard som eksempler)

Takker så mye for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det der er noe piss azza! åffer skal man få en bot for å ikke ha på seg et personlig sikkerhets utstyr?

eneste person det går ut over om det skulle skje noe, er deg!

heia norge azza!

er som å gi ut bøter for å ha sex uten kondom detta azza!

(ps: fikk nylig en beltebot jeg og.. i lastebilen..hehe)

Azza, det går ut over meg og alle andre hvis du kjører en bil uten belte, kræsjer og blir skada.. azza, det er tross alt skattebetalerne som betaler for idiotien til folk som ikke bruker bilbelte/sikkerhetsutstyr i biler... DERFOR bør det være påbudt med bilbelte i norge azza. I usa derimot, er man selv ansvarlig for forsikringer azza, og man betaler alt selv. Derfor er det blant annet frivillig i mange stater å bruke hjelm når man kjører motorsykkel. Azza.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Azza, det går ut over meg og alle andre hvis du kjører en bil uten belte, kræsjer og blir skada.. azza, det er tross alt skattebetalerne som betaler for idiotien til folk som ikke bruker bilbelte/sikkerhetsutstyr i biler... DERFOR bør det være påbudt med bilbelte i norge azza. I usa derimot, er man selv ansvarlig for forsikringer azza, og man betaler alt selv. Derfor er det blant annet frivillig i mange stater å bruke hjelm når man kjører motorsykkel. Azza.

mvh oddi

Om vi ser bort fra det faktum at du kan fly langt FAEN ut av bilen og skade andre når du eventuelt kræsjer. Sitter du i baksetet uten setebelte kan du skade andre i bilen.

Se forøvrig denne videoen for å se de fine konsekvensene av å ikke ha på seg bilbelte. :)

Personlig ser jeg INGEN problemer i å bruke belte. Det er ikke speielt ukomfortabelt i mine øyne, så lenge det er snakk om trepunktsseler. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal og få det ut av verden, er ikke vits og gå mot loven for "lusne" 750,-

Mot loven? er vel heller politiet som tror de kan gjøre som de vil.

Tror nok politiet tror at jeg bare kommet til og akseptere gebyret og lar det ligge der. Det er jo typisk norsk og ikke klage på ting eller demonstrere for noe som er rett (ta bensin priser, bilavgifer og veistandard som eksempler)

Jeg kommer nemlig ikke til og godta at vanlige folk skal bli behandlet av politiet på denne måten. Kanskje kan det være til hjelp for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal og få det ut av verden, er ikke vits og gå mot loven for "lusne" 750,-

Virker som du aldri har møtt purken som har gjort deg noken kroner fattigere og gjort livet ditt surt for deg...

Burde tatt og slått oss saman og laga ein liste over politifolk som ikkje gjer ein bra jobb... så etterkvart med nok "anmerkninger" sende ein svær klage til noken... men kor kan ein klage på purken da?

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider