Gå til innhold

Hvor mye er det ov å modifisere bilen utseende?

Ranger emnet


auran

Anbefalte innlegg

Hør med ditt lokal biltilsyn/trafikkstasjon.

 

ikke lokale... distrikskontoret funker bedre.. Det som funker best er og sende planene dine til Lillehammer.. Du kan kansje få noen svar på lokal kontoret. Men de gidder egentlig ikke og gi deg svar.. Du får bare adressa/tlf nr til Lillehammer og beskjed om og skrive ned planene dine oig sende dem dit.

 

Jeg prate med en i elverum.. Om litt forskjellig angående stylig, endring av felg størrelse osv.. Han satt og små lo hele tiden jeg prata med han.. Og påsto hardnakket at bilen, ligger best på veien, bremser best og ser best ut orginal.. Han holdt på og få noen saftige gloser i trynet før jeg gjikk ja.. men jeg klarte og holde meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder vel kanskje på den tanken at en bilprodusent som bygger millioner av biler kanskje kan f.eks. understell bedre enn deg.

 

Noe som er logisk. Men ikke alltid sant.

 

Som oftest er vel kanskje originale biler satt opp mer mot komfort og driftsikkerhet enn utseende og ekstra veigrep. Jo lavere ned en bil kommer, som oftest bedre.

Styling derimot, når bilfabrikanter bruker utrolig mye tid og penger på diskret styling som ser bra ut, som følger bilens former, osv, skjønner jeg ikke hvorfor kaste penger i smakløs styling laget på 5 minutter på gutterom.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er greia med styling er at den ikke er krasj testet på fotgjengere Ifg BT. Du er fri til og endre bredde og lengde på bilen din, BT måler det opp igjen og får det inn i vognkortet. alle hjørner/avrundinger skal også ha minimum 5mm i diameter. spoliere/felg/hjul skal heller ikke stikke utenfor siluetten av bilen. eller så er styling det BT bryr seg minst om. Dette er det DE sa til meg.. Jeg har mine seriøse tvil på akkurat det..

 

MEN gjør du noe med understell, felg dim, eksos anlegg, bremser, motor da begynner de og bli veldig grinete..

 

og har du ikke papiere om alt mulig rart fra alle bauger og kanter i orden så er det null typegodkjennelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De holder vel kanskje på den tanken at en bilprodusent som bygger millioner av biler kanskje kan f.eks. understell bedre enn deg.

 

Noe som er logisk. Men ikke alltid sant.

 

Bilprodusentene vil jo inngå best mulig kompromisser for å få en bil som er likt av flest mulig personer som er villige til å kjøpe bilen. Selvom et slikt oppsett passer for den store majoriteten av bilkjøpere, er det ikke sikkert at det passer nettopp DEG!:) kanskje vil du ha en lavere og stivere bil fordi du LIKER å kjenne dumpene i veien?

 

mvh oddi

senket bil:)

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilprodusentene vil jo inngå best mulig kompromisser for å få en bil som er likt av flest mulig personer som er villige til å kjøpe bilen. Selvom et slikt oppsett passer for den store majoriteten av bilkjøpere, er det ikke sikkert at det passer nettopp DEG!:) kanskje vil du ha en lavere og stivere bil fordi du LIKER å kjenne dumpene i veien?

 

mvh oddi

senket bil:)

Fullstendig enig. Men jeg antar likevel at myndighetene liker å gå ut fra at store selskap kan dette bedre enn "oss". :)

 

Det var det jeg ville frem til. Og noen ganger har de rett, når ting gjøres amatørmessig (slik jeg ville gjort det, med mine begrensede kunnskaper :P), men er det godt gjort, er det ikke umulig å gjøre kjøreegenskaper bedre. Tvert i mot. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig. Men jeg antar likevel at myndighetene liker å gå ut fra at store selskap kan dette bedre enn "oss". :)

 

Det var det jeg ville frem til. Og noen ganger har de rett, når ting gjøres amatørmessig (slik jeg ville gjort det, med mine begrensede kunnskaper :P), men er det godt gjort, er det ikke umulig å gjøre kjøreegenskaper bedre. Tvert i mot. :)

 

Du misforstår meg tror jeg, jeg mener at KOMPROMISSER er stikkordet. Bilen kan kanskje få råere kjøreegenskaper av et senkesett, men det vil gå ut over andre ting, som f.eks. slitasje på div. deler, komfort osv... Det er jo også mulig å tenke ting motsatt, rent hypotetisk kan man også sette på høyere mykere fjærer/dempere, slik at man får bedre komfort, men da vil kjøreegenskapene bli dårligere, for ikke å snakke om livsfarlige. (ref. amerikanske biler;) ) Jeg tror nok at store selskaper er mye bedre enn oss til å finne det perfekte kompromiss mellom kjøreegenskaper, komfort og slitasje. Når vi senker bilene våres, ligger de kanskje bedre på veien, men andre ting vil bli dårligere, men vi er villige til å inngå det kompromisset for at bilen skal se kulere ut og ligge bedre på veien.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo lavere ned en bil kommer, som oftest bedre.

 

Ju lavere en bil er jo bedre KAN kjøreegenskapene til bilen være OM den er satt opp riktig.

 

Lavere er IKKE lik bedre.

 

Jeg flirer alltid like godt når jeg ser gamle sierraer eller bmw'er med kappex og 10-20 grader vinkel på hjulene... :puke

 

alle hjørner/avrundinger skal også ha minimum 5mm i diameter.

 

5mm i radie, 10mm diam... :hello: *pirke-pirke*

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flirer alltid like godt når jeg ser gamle sierraer eller bmw'er med kappex og 10-20 grader vinkel på hjulene... :puke

 

Jeg snakker selvfølgelig om tyngdepunktet, for eksempel har en høy SUV lettere for å velte enn en bil med lavere bakkeklaring. Selvfølgelig har det mye å si hvordan bilen er satt opp, og hvordan dette er gjort. Merk at jeg også sa "som oftest".. :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker selvfølgelig om tyngdepunktet, for eksempel har en høy SUV lettere for å velte enn en bil med lavere bakkeklaring. Selvfølgelig har det mye å si hvordan bilen er satt opp, og hvordan dette er gjort. Merk at jeg også sa "som oftest".. :)

ikke nødvendigvis.. skal faktisk mer till å velte en porsche cayenne enn en ..

mercedes Aklss :P

gjett hvem av de som er høyst :P

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendigvis.. skal faktisk mer till å velte en porsche cayenne enn en ..

mercedes Aklss :P

gjett hvem av de som er høyst :P

 

*pirke, pirke*, hehe ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår