Gå til innhold

Høytalere bak

Ranger emnet

Ghostkillah

Anbefalte innlegg

Jeppz..

Helt riktig..

6,5" Passer rett inn..

Bare og kjøpe høytallere, strekke opp ledninger. og rocke for fullt..

Men ville heller satt inn 6*9 høytallere i hattehylla først hvis du ikke har det da, hjelper mye der..

.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha sub bak ville jeg desto heller hatt 6x9. Da disse leverer mye mer lyd unngår du hvertfall problemet med at bassen overdøver alt annet av element:)

EDIT: noen golf har vel plass til 6x9 UNDER hattehylla (på sidene) originalt. Noen som vet noe mer om dette? Savner det i min bil, og lurer på om det er en "reservedel" som er grei å få tak i hos feks møllers...

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt;

Åssen er forskjellen på forskjellige 6,5"-element..? Regner med man får det man betaler for, men er det veldig stor forskjell..?

Har 4stk "billige" Sony-elementer i hver dør, men savner mer lyd (spesielt bass), og gidder ikke begynne å strekke kabler på nytt til sub.

Alle 4 høyttalerne drives av en 500W forsterker.

Vil jeg merke stor forskjell om jeg bytter til noen dyrere og bedre elementer (de jeg har nå ligger vel på rundt 600 spenn for 2stk)..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvil: Du må ikke være så giddesløs:op Strekke kabler til forsterker er jo bare en kosejobb. Og absolutt verdt det.

Dessuten så kan du vel bare bruke sånne Y-ledd om du har en forsterker fra før. Ikke så fan av å kjøre masse bass på høyttalere som ikke er en basser. Null diskant på 6x9"ere ol, og all bass på en basser:)

Og husk, bassen skal overdøve diskanten som vrenger, og diskanten skal overdøve bassen som vrenger:op (ja, kun en spøk)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yupp kjøp deg y ledd ov vips kan du kopple på sub om du har forsterker til det.. kutt ut bakhøytelerne og invetser i et godt frontsett med subb og du har konge anlegg.. kan eventuelt kjøre høyttalerne i døra bak på spillern.. lyden bak skal bare jevne ut lydbildet.. tenk deg at det står en person på panseret og synger.. gjør den det har du riktig lydbilde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har vurdert å kjøre høyttalerne bak i spillern, men orker (jeg er giddasløs) ikke å begynne å ordne kabler :D

Forsterkern er ikke kraftig nok til å dra 4 høyttalere pluss sub, så må i tilfelle koble ut bakhøyttlerne og koble inn en sub i

steden.

Får se det an litt. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du kjøper deg en basser og forsterker, så kobler du det på 2 min hvis du samtidig kjøper Y-ledd og 20cm med kabler til jording, strøm og styrestrøm. Har du lyst på bass, så kjøper du deg en basser;)

Emtech på Gjøvik har jo litt utvalg, og trenger ikke det dyreste for å kun få litt bass (noe som nesten er påbudt i biler) :)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider