Gå til innhold

96 mod. s6 2,2 20 v turbo motor

Ranger emnet


Laks1

Anbefalte innlegg

Har noen spm om 96 mod. s6 2,2 20 v turbo motor. Håper noen tar seg tid til å svare. :)

 

1. Hvordan er bensin forbruket på disse motorene? Tenker på langkjøring og bykjøring.

 

2. Hvor kan jeg få tak i chip?

 

3. Finnes det noe "trim" som øker hk/nm men samtidig minsker bensinforbruket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spm om 96 mod. s6 2,2 20 v turbo motor. Håper noen tar seg tid til å svare. :)

 

1. Hvordan er bensin forbruket på disse motorene? Tenker på langkjøring og bykjøring.

 

2. Hvor kan jeg få tak i chip?

 

3. Finnes det noe "trim" som øker hk/nm men samtidig minsker bensinforbruket?

 

Forbruket ligger et sted mellom himmel og helvette...:p Hehe, dvs alt har å si hvordan det blir kjørt.

Ifølge RSmodels.net ligger manuell 6trinns på 1.23 v/blandet, 16.60 bykjøring, 0.98 landevei. Automat skal ligge på 1.32 blandet, 1.9 bykjøring, 0.98 landevei.

 

Bilene blir forresten snillere på forbruket når de blir chipet, MEN på en annen side, når man bruker de ekstra hk/nm man har fått går det litt mer saus ja.

 

Min bil har 6trinns manuell kasse, med mtm program, denne ligger på 1.1-1.3 ved vanlig bruk dvs småkjøring og endel sinte akser, 0.9-1.0 på langkjøring med endel forbikjøring. Er også mulig å doble disse tallene og man får skikkelig lange horn når man kjører eller tar turen rundt banen.

 

Trim til disse får man overalt,fra forskjellige effekter og leverandører; BO-Racing(MTM), TS-Racing, ES-Tuning, Audisentrum(MTM?), NBS(SKN), FMS, osv...

 

OG, skal man ha en bil som er bensingjerrig og billig i drift, kjøper man noe 1.1L eller noe, Det koster å kjøre disse bilene, men er verdt det uansett, får et underlig glis og er noe magisk som skjer hver gang jeg setter meg inn i denne bilen...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår