Gå til innhold

Stereo oppkobling

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Skal nå igang med å koble opp stereo i bilen , men trenger et par tips siden jeg da ikke har så mye peil på dette fra før av ...

Dette er det jeg har :

Sony cdx 380 (1600,-) eller noe , ikke noe super spiller men den funker

Dls 6x9 hattehøytalere (990,-)

Får et basselement 12 ", kostet 3000 for 2 år siden , men jeg kjøper det brukt for 1200 (kvitering følger med )

Trenger forsterker og er litt i tvil her

Om jeg enten skal kjøpe en forsterker som driver hele annlegget , eller 2 forsterkere, en til høytalerne og en til bassen.

Jeg har ca mellmom 5000- 6000 jeg kan bruke på forsterker ,

forslag ????

Ledninger fulgte med bilen når jeg kjøpte , jeg har da følgende :

En sånn rød leding som går fra batteriet og inn i bilen , en kabel som skal gå fra output fra cd spillern og inn i forsterkern , og jeg har 2 gullkabler hva nå en de er til ??

Pluss et par andre ledninger som ligger inni bilen ..

Kun noen komme med noen forslag til hva jeg mangler til stereo byggingen min ,, er veldig n00b på dette :)

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Ledninger fulgte med bilen når jeg kjøpte , jeg har da følgende :

En sånn rød leding som går fra batteriet og inn i bilen , en kabel som skal gå fra output fra cd spillern og inn i forsterkern , og jeg har 2 gullkabler hva nå en de er til ??

Pluss et par andre ledninger som ligger inni bilen ..

Fulgte ledningene med løst... Eller er de montert inn?

Den røde ledningen inn i bilen... Går den helt bak i bagasjerommet? Hvor tykk er den? Om du ikke vet, mål diameteren på kobberet.

2 gullkabler...? Er det høytalerkabler du snakker om?

Det som er å anbefale, er en monoforsterker til bass. Og en forsterker til front/bak-høytalere. Men med budsjettet ditt, må du nok gå for én forsterker. Du kan jo eventuelt bygge ut senere, om du blir bitt av basillen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 .

Kablene er koblet opp ja , den røde er ganske tjukk kanskje 1 cm i diameter, det er også en blå en som er like tjukk. De går bak til bagasjen ja .

De gull kablene er høytaler ledninger ja , de er strukket fra cd spillern til bagasjerommet , det samme gjelder de andre ledningene. Men hva er de gullkablene til , høytalerledningene skal vel gå ut ifra forsterkern og ikke cd spillern .??

2.

Dls høytalerne er vel 120 watt rms mener jeg , jeg kjøpte de på bilstereosenter.no til 700 spenn eller noe , halv pris ..

3.

Subwoofern er visst ganske bra , men jeg husker ikke hva den heter eller hvor mange watt den spiller ..

Men han jeg skal kjøpe den av menete at jeg som minimum burde ha en forsterker som hadde en 200 watt forsterker til subben ..

Men siden jeg ikke skal ha noe fornt sett bare 2 høytalere bak er det vel ikke vitts med noen 4 kanals forsterker ? eller hva

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 .

De gull kablene er høytaler ledninger ja , de er strukket fra cd spillern til bagasjerommet , det samme gjelder de andre ledningene. Men hva er de gullkablene til , høytalerledningene skal vel gå ut ifra forsterkern og ikke cd spillern .??

Sikker på att dette ikke er signalkabler til forsterker?

Sitter det noen kontakter i endene på kablenen (phonoplugger, om det sier deg noe)

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 .

Kablene er koblet opp ja , den røde er ganske tjukk kanskje 1 cm i diameter, det er også en blå en som er like tjukk. De går bak til bagasjen ja .

Men siden jeg ikke skal ha noe fornt sett bare 2 høytalere bak er det vel ikke vitts med noen 4 kanals forsterker ? eller hva

TO tjukke kabler fra motorrommet til bagasjen? En til pluss og en til minus? Isåfall bør du gjøre noe med det (jorde forsterkeren i chassis)

Hvis du har en 4 kanalers forsterker kan du bruke to av kanalene til 6x9 tommerne og brokoble de to andre til basseren (sjekk at den støtter det)

Skal du ikke ha noe frontsett?

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.

Det går en rød ledning fra batteriet og inn i bagasjerommet, fra battereiet er det kun 1 ledning , men inne i bilen er det plutsleig en rød og en blå ...

2.

Jeg skal ikke ha noe frontsett nei , en kompis av meg som har samme oppsett som det jeg skal ha og syntes jeg er mer en bra nok ...

Noen som har en forsterker å annbefale ??

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K fått litt info om subben nå

Polk dB12-4

4 ohm impedans

800W

Den trives best med en stor forsterker og med 22 liter lukket kasse

Det er det jeg nå vet ,,,

Nå kan vel folket kommet med forsterker forslag