Gå til innhold

Hvilken foring er gåen?

Ranger emnet

aurstad

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp satt på senkesett på bilen, en stasjonsvogn, og nå har jeg merket noen ulyder som jeg ikke hadde hørt før.

Tydeligvis så tar den bakre delen av bakakslingen opp i gulvet bak i bilen. Bakakslingen skurer direkte imot selve bunnen og det er tydelige merker i metallet (dvs skitten er skuret av)

Jeg har byttet dempere bak, men det er vel noen foringer som er dårlige. Hvilken foring er mest trolig dårlig for at dette skal skje? Jeg har en mistanke om at det er en eller flere foringer i selve bakstillingen, men en kompis mener at det må være foringen i selve krysset som er dårlig. Jeg kikket litt på den, men den så nesten ny ut.

Tips?

48163-r.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40mm senk? eller har du senka med vinkelsliper i tillegg?

har ingen ting å si .. har stittet på i biler med 3 i baksete med orginal fjærer å de har skrapet oppi... men bytt til en tynner mellomaksling fra en 85 eller gammlere.. åså kjøper du nye foringer i di 2 små stag som går frammover i karooseriet...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er standard lecheforsj senkesett ja, ikke noe vinkelsliper kapping.

Jeg må vel legge til at jeg la merke til slitasjen/ulyden når jeg monterte senkesettet. Slik at det skjedde også før jeg monterte senkesettet!

Jeg tenkte vel at det var pga fullstendig utslitte dempere, men det kan ikke være det heller siden jeg jo har montert nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen ting å si .. har stittet på i biler med 3 i baksete med orginal fjærer å de har skrapet oppi... men bytt til en tynner mellomaksling fra en 85 eller gammlere.. åså kjøper du nye foringer i di 2 små stag som går frammover i karooseriet...

hvorfor skal han montere den tynne mellomaksel???

Er det momentstagene du tenker på?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er momentstagen eg tenke på... for den mellomakslen har tar ikkje oppi karoseriet...

Er det foringene merket 4 og 5 i tegningen over du tenker på?

Jeg tok nemlig og dyttet kraftig i siden på bilen, like over bakakslingen og hele bilen svaiet voldsomt ifra side til side.. Tror den er utslitt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider