Gå til innhold

164 turbo prosjektet mitt

Ranger emnet


FINNI

Anbefalte innlegg

  • Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bra. Var ivertfall en Volvo type oppi på Melhus da jeg bodde til bestemor for et par mnd. Tar jeg ikke helt feil så var den en 164E (grønn farget om jeg ikke tar feil) og bruksbilen en 850, vet ikke om du kjenner til han?

 

Ble stoppetpå melhus av en med en grønn en da jeg og geir haugen var på mappingstur til oppdal for et par år siden, kan være han?

Treffer nok på folk når jeg får min ferdig. kommer jo meg aldrig ivei til noe,

Blir bare bilprat he he.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha baksete ja, dette er jo en sleeper direktørbil he he.

Skal lakkere opp hengerfeste og ha på og, Blir trekkbil til kompisenes

mere ekstreme prosjekt he he.

Enver trekkbil må ha rundt 200+hk og gode seter.

Tenkte og kjøpe meg combicamp eller en gammel SMV campingvogn og

Ha i samme finish som bilen når man skal på treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha baksete ja, dette er jo en sleeper direktørbil he he.

Skal lakkere opp hengerfeste og ha på og, Blir trekkbil til kompisenes

mere ekstreme prosjekt he he.

Enver trekkbil må ha rundt 500hk og gode seter.

Tenkte og kjøpe meg combicamp eller en gammel SMV campingvogn og

Ha i samme finish som bilen når man skal på treff.

 

 

Hehe, dette skal bli gromt ja:D

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt dette, tøft med x70 stoler.

Skal du ha airbagene til å virke å eller..hehe vært kult med 164 og SIPS.

Stå på:thumb .

Tror ikke de på biltilsynet synes det er noe særlig med egenmodda airbaggløsninger med feiltemarele og jalla lodding he he.

Har et skinn tre ratt fra v70 også men må ta ut selve airbaggen,

er det noen som har prøvd dette.

Kunne detonert den ,men da revner puta imidten av rattet.

Tips motaes med takk.

montering018.jpg

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dissa bila holder du i verdien noe bedre om de er originale å strøkne ;P

74 modellen er jo skjeldnere en de andre årsmodellene hær til lands... så hvorfor ødelegge bilen ?

Det kuleste hadde jo vært om alle 160 var like...hmmmmmmmmm

- Opel Vivaro

- Nissan S13 Silvia

- Toyota Hiace (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kuleste hadde jo vært om alle 160 var like...hmmmmmmmmm

 

Nå er det ikke så mange 164er ute og går at jeg ser dette som noe problem...

 

Selv kunne jeg tenke meg en 164 etter hvert, og da helst original - i utseendet, i hvert fall. Men da dette prosjektet visstnok begynte med et "rustvrak", står man etter mitt syn "moralsk" mer fritt til å gjøre endringer. Denne blir sikkert flott!

 

Det ble hevdet at 74-modellen er mer sjelden enn andre. Mitt inntrykk er at dette eventuelt først og fremst kommer av at 74-modellen var hardere utsatt for rust enn tidligere modeller. Stemmer det?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer av at den egentli ikke var avsedd for det europeiske markedet..!

Etter mine kilder er det solgt 14 -74 modeller nye i norge! nå finnes det et tyvetalls stykker etter endel import! om dette stemmer er jeg ikke helt sikker på men.. er i alle fall laget 29617 stk 1974 modeller.. lurer litt på hvor mange som er i live i dag !

x1990 Ford F-250 XLT Lariat (solgt og savnet)

-1974 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår