Gå til innhold

164 turbo prosjektet mitt

Ranger emnet

FINNI

Anbefalte innlegg

• Svar 294
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva skjer her da?

Har hatt en kunstpause som de sier he he, Blir og begynne med montering

i ukene fremovover nå.

Skal koble opp dobble wallbro pumper og nye bensin slanger og electromotiven

pluss interiør.

Venter på noen penger som jeg har utestående så jeg får kjøpt de berømelige små tingene som koster så mye mere en man kalkulerer med he he.

Kommer nok oppdateringer i løpet av uka.

Hei hå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe nytt da?

He he he harald din faan.

I morra så.

Vert å kjøpt opp rest lageret med klemmer til silikon slangene i fossegrenda idag ca 250 klemma fra 78mm-122mm store.

Går aldri tom for det nå mere he he.

Ga bort fire til don til ny camaroen,Han trengte selfølgelig de største,1400hk pluss gass hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt.

Synst det blir litt for "ny moderne" med M3 speil etc. men det er opptil deg!

Men for all del...Råaste prosjekte her på bilforumet uten tvil:win

Lurte på en ting, kor mykje kosta det ca. innsuget ditt?

Mvh

må ta å bygge deg B30turbo du og no:) og stille på street race i ørsta i september..det ha vore gromt..:D

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt.

Synst det blir litt for "ny moderne" med M3 speil etc. men det er opptil deg!

Men for all del...Råaste prosjekte her på bilforumet uten tvil:win

Lurte på en ting, kor mykje kosta det ca. innsuget ditt?

Mvh

M6 speil faktisk he he

Må vel custom bygges, blir vel noen få lapper i alubøyer og matrialer,burde få det til for et par lapper hvis du er god på alu tigging.

kjøpte grenrør og innsug ferdig jeg.

Fin9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 14000-, for komplett motor med manifoild ,turbo, cooler, olje slanger wastegate,dump, og innsug.

Tviler på at du finner et slikt tilbud til B30 der ute, men jeg har nå endt opp med og bygge om og modifisere veldig mye av det som ble kjøpt.

Kjøp deg alubøyer til feks motorsykkel kits og aluplater og bygg eget plenum

,Veldig fint og få det over på andre siden av motor pga varme.

Har fått oss skikkelig feit mig i garasjen nå så blir det vel mulig og bygge et nytt og forbedret plenum etterhvert.

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aloha

Våkna litt fra det døde(ble vekt av harald notchback) og fikk faktiskgjort litt en dag i uka her.

Har skrevet ned ganske detaljert liste om hva som må gjøres før oppstarten, ser ikke så verst ut igrunn.

tok noen bilder da vi dreiv på.

unge lovende notchback reparerer ting jeg har reparert istykker.

blandetgatebilbursdagosv034.jpg

brakket til bensin turer og returer:

blandetgatebilbursdagosv022.jpg

Begge setene inn for godt,festet godt og sikkert og ufatelige gode og sitte i.

Hengte inn innertaket lakkert og klart før frontruta skal inn, kjip jobb etterpå tror jeg he .he

blandetgatebilbursdagosv037.jpg

Alle rutene på plass med nye eller renoverte pakkninger, grønntoninga i vinduene passer kanonbra med fargen.happy happy

blandetgatebilbursdagosv035.jpg

Begynt med brakket til wallbro pumpene, skal kapsles inn i alu og årnes slik at filter og alt stasj ligger litt skjermet men servicevenlig...

blandetgatebilbursdagosv064.jpg

garage kolegaene har kjøpt ultra fett sveise utstyr for alu i tilleg til skikkelig fres så nå kan man snart ordne alt innhouse som de sier i sverige.

FiN9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjønder å nerme seg oppstart nå ser ej:) har du bjøndt å få "oppstartsnerva" da på ting som kan gå galt? eller tar du det roligt?:) kjekt med oppgradering av "verktøy-parken"..rette verktøyet er halve jobben hehe:D.. sjølv "dagdrømmer" ej litt om TIG, kjekt å ha det og får litt meir muligheter..så det blir nok det første ej investera i når skulen er ferdig:)

"man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi-

Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått nervene enda ,men de dukker nok opp snart.

Gruer meg mere til bremsinga faktisk, det er jo tortur.

Ja det er fordelen med og dele verksted med flere som kan ha forskjellig typer verktøy.

Vi har tig men ikke for alu desverre, kun rustfrit og vanlig stål.

Mangler bare dreiebenk nå, tror vi blir og skaffe oss det i løpet av året.

fiN9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har gjort lite med doningen i det siste , går og venter på deler ifra summit racing pluss at jeg har hjulpet til på sjappa til en kompis og bygd modeller.

Har også prøvd oss på å støype glassfiber dørsider til transportern til notchback, har begynt på nye dørsider til 164,n nå.

Fikklingsarbeid deluxe

Konkretfresing002.jpg

dørsider transporter

S3010011.jpg

Ferdig resultat, ganske fornøyd i og med at det var første forsøk.

Byggingavstereo22.jpg

Har også begynt og bygge catchtank og oppsett til bensintilførselen.

Skal prøve og oppdatere ordentlig i neste uke.

Tjobings finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider