Gå til innhold

burde jeg skifte råder på b230et?

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

har som nevt tidligere tenkt å overhalle en b230et 85mod og skal overhalle den..

 

tenkte å kjøpe et overhallingssett sett fra pedersen racing (KG-trimming) som inneholder nye stempler, lager, pakninger, oljepumpe, oljefilter, ++

 

det er flere som sier at jeg burde bytte rådene når jeg først skal overhalle hele motoren!

 

men hvilke råder holder? hvilke skal jeg velge, hva heter de?

 

er det noe mere man burde gjøre før man setter sammen motoren?

 

og burde jeg velge overdim? er tre alternativ; org, overdim 0.30, overdim 0.60... motoren en kjørt 280km..

 

 

har jeg fått tak i b230ft/fk blokk eller komplett b230ft/fk motor har jeg kjøpt det!

 

takker for seriøse svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det snakk om å være sparsom så monter nytype b230 råder.

skal du svi av noen lapper så monter h-profilråder.

det kommer nok til å svies litt lapper på motoren så hvorfor ikke i deler som er inni motoren..

 

Takk for Raskt svar.. :thumb

 

bestiller det i samme slengen som resten av delene, eller er det andre som selger til bedre pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du kjøpe parner råder anbefaler jeg heller å kjøpe samme råder en annen plass.

 

 

Tror norsk turboimport selger samme rådene.

ok. jeg tenkte å kjøpe overhallingssetter fra Pedersen racing... kjøper derfra så det blir en stor pakke dersom de har slikt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tenkte eg oxo på....

få meg ei ft/et blokk før eg starta på prosjektet:)

noen som veit ca kor mye en må gje for noe slikt?

lycksele bildemontering sa *var innom der når jeg hadde ferie forrige hælg* at de tok 500,- for en komplett blokk, men da vi skulle ut å hente blokka var den eneste ft/fk blokka de hadde borte.. hmmmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lycksele bildemontering sa *var innom der når jeg hadde ferie forrige hælg* at de tok 500,- for en komplett blokk, men da vi skulle ut å hente blokka var den eneste ft/fk blokka de hadde borte.. hmmmmmmmmm

bare å ringe namdal bilhøggeri? trur det var det de heiter er ikkje sikker,

så går dei inn på en database å sjekker kor dei kan ha slik ståendes:)

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å ringe namdal bilhøggeri? trur det var det de heiter er ikkje sikker,

så går dei inn på en database å sjekker kor dei kan ha slik ståendes:)

ja, får se etter hvert da.. ;) :thumb

 

har kjøpt ny turbo nå.. kommer vell i posten om ikke lenge.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår