Gå til innhold

Universal Sideskjørt

mr_primera

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å satt på universal sideskjørt på en primera p10? Eller veit om det er vanskeligere enn å sette på orginale?

Fant noen fine universale sideskjørt på

http://www.carzonespecials.be/universal.php?lan=eng

Evt noen som vet prisen på orginale sideskjørt?

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du får riktig lengde på skjørtene bør det jo sikkert gå greit. Jeg har Lumma skjørt på min Bora og jeg måtte mekke litt for å få de festet. Lengden var riktig, men det var ikke så mye å feste dem i. Jeg skjærte til plastplater som jeg skrudde fast og så skrudde jeg skjørtene fast i platene. Husker ikke om det gjaldt alle skruene eller om jeg fikk skrudd noen fast i selve bilen. Litt sikaflex e.l. langs kanten er også lurt å bruke. Bruk teip og f.eks dekk til å presse skjørtene inntil mens limet tørker. Derimot må det være jævlig kjedlig å få skjørt som er litt for lange eller for korte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

Bare du får riktig lengde på skjørtene bør det jo sikkert gå greit. Jeg har Lumma skjørt på min Bora og jeg måtte mekke litt for å få de festet. Lengden var riktig, men det var ikke så mye å feste dem i. Jeg skjærte til plastplater som jeg skrudde fast og så skrudde jeg skjørtene fast i platene. Husker ikke om det gjaldt alle skruene eller om jeg fikk skrudd noen fast i selve bilen. Litt sikaflex e.l. langs kanten er også lurt å bruke. Bruk teip og f.eks dekk til å presse skjørtene inntil mens limet tørker. Derimot må det være jævlig kjedlig å få skjørt som er litt for lange eller for korte...

Får jobbe litt med å få festet de, så går det nok bra ja:)

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mener at Volvo S40 sideskjørtene skal passe rimelig greit. Men nå husker jeg ikke helt om det var S/V 40/70 som passet. Ellers monteres de originale SRI skjørtene ved at du borrer hull i kanalen og dytter en dubbeditt inni den så sitter det andre duppedatter på sideskjørtet som tilfeldigvis passer i duppedittene. Ganskje enkelt. Så tror jeg det sitter i en skrue eller to ved skjermene.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider