Gå til innhold

Holdbarhet på registerreim

Ranger emnet

Shane

Anbefalte innlegg

I forbindelse med bilkjøp her letet jeg igjennom kvitteringsbunken for å finne ut når det sist var byttet. Vel. Bytte var sist foretatt sommern '00 og det er 70.000km siden så jeg plukket opp telefonen og ringte møller på Ensjø. De kunne fortelle meg at det var 120kkm intervaller på bytte der. Av en eller annen grunn kunne de ikke gi meg noen fastpris på byttet.

Men så til spørsmålet mitt, har ikke disse normalt sett 120KKM eller 5 år (det som kommer først? Jeg sa det var skjedd bytte i 00 uten at han reagerte.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være på den sikre siden, så er det lurt å bytte den først som sist egentlig..

Hmmm ja, jeg tror jeg skal få byttet den rimelig fort. Men betale 11 laken for å bytte den på møller tror jeg ikke blir særlig aktuelt.

"Jeg har lenge sett på det som et kvalitetstegn når musikk gir meg lyst til å invadere Polen." - DJ Smaagoth om Laibach

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11k er prisene Møller ligger på. Take it or leave it. Er jo ikke værre en å ringe rundt til andre en Møller å høre på pris da. Eller stikke en tur til søta bror å få gjort det der. Regner med at du har 2,2T? Men på min V8 må du hvertfall ut med hele motoren og det er 1 full dagsjobb å bytte regg reim.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 store for bytte av reg-reim? Nå har jeg aldri vært under panseret på en bil produsert etter 1995, men hvor mye arbeid kan det egentlig være å bytte regreim? Må de ut med motoren eller?

2000. Mitsubishi Spacestar 1.3, ca. 2 timer. Enkel overliggende kam spennrulle og reimhjul på veiva. Greit med trykklufttrekker til bolten på veivhjulet. Rundt 1000,- for reima, byttet på 107', den gamle så helt grei ut.

Svært enkel jobb.

1995. Mitsubishi Spacewagon 2.0 TD, pumpediesel, ca 3 timer. Litt flere hjul på denne grunnet dieselpumpe og balanseaksler (som må låses). Ingen spesialverktøy nødvendig. Også her var reima helt grei ved på 120'.

Litt vanskeligere og tidkrevende jobb moa.

Tor

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11k er prisene Møller ligger på. Take it or leave it. Er jo ikke værre en å ringe rundt til andre en Møller å høre på pris da. Eller stikke en tur til søta bror å få gjort det der. Regner med at du har 2,2T? Men på min V8 må du hvertfall ut med hele motoren og det er 1 full dagsjobb å bytte regg reim.

Naboen byttet på S6 4,2 V8 hjemme på gårdsplassen. Tok iaf ikke ut motoren, ikke en gang radiatoren. Var litt skruing men gikk greit det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.2 ja, god gammel jernbit

quattro familieræser

Lenke til kommentar
Del på andre sider