Volvo240TurboInercooler Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Mjåtveiten på Askøyno porta toppa.... Cato hadde nett 531 toppen der. 1000 spenn tok di, då lagde di litt større forbrenningskammer. Så dreide han ner stemplane. 100,- pr stempel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 hvis dere skal ha stempel/råde pakke til 16v har Wetterhus racing det. Eksenterslipt veiv,H-Råder & JE Stempler (2,5) Har en slik pakke....mycket nice! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 SHS Performance bremset en 16v Turbo fra Tromsø til 450gamp & 600 nm med orginal urørt 2,3 topp. Hvis det er motorn som Håvard hadde med nedover så blei den bremsa hos Wetterhusen... Den motorn stoppa på 460hk pga høyt baktrøkk med dønn org topp, bare litt stivere ventilfjører og saab retainere... Dem bytta til 1.0 eksoshus etterpå og da gikk den vist betraktlig bedre, å ta ut 500 med en org 234 16v topp skulle vel ikke bli det største problemet... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 AC:Ja det er Raymond sin motor/bil du snakker om nå,har aldrig sett inni toppen hans men det kan stemme som du sier at han har andre fjører og retainere. Raymond byttet eksoshus når han kom hjem fra Torgeir,hørte Håvard sa det var bedre nå. Var du å så på når de bremset?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 AC:Ja det er Raymond sin motor/bil du snakker om nå,har aldrig sett inni toppen hans men det kan stemme som du sier at han har andre fjører og retainere.Raymond byttet eksoshus når han kom hjem fra Torgeir,hørte Håvard sa det var bedre nå. Var du å så på når de bremset?? Nei, kom bare tilfeldigvis opp te Torgeir den dagen me no better... Så bare kurva og tala dem hadde bremsa.. Synd med den 8V'n han hadde med da... De kammane som sitter i den toppen er ikke det værste du kan kjøre med for å si d sånn! Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 8V e Forzaa sin motor ja,va å så på når dæm kjørte 201m me den.Psykotisk!...hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 8V e Forzaa sin motor ja,va å så på når dæm kjørte 201m me den.Psykotisk!...hehe. Hehe, veit :P Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Har du kjørt din 16v i benken til Torgeir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Hvis det er motorn som Håvard hadde med nedover så blei den bremsa hos Wetterhusen... Den motorn stoppa på 460hk pga høyt baktrøkk med dønn org topp, bare litt stivere ventilfjører og saab retainere... Dem bytta til 1.0 eksoshus etterpå og da gikk den vist betraktlig bedre, å ta ut 500 med en org 234 16v topp skulle vel ikke bli det største problemet... Hvilket dim det er på impellern på eksossiden spiller vel en rolle også vel? finnes jo mange steg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Jeg bare refererte til det Håvard sa når jeg tala med han i går jeg.. Finnes en to-tre steg når det gjelder turbo ja :P Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Jeg bare refererte til det Håvard sa når jeg tala med han i går jeg.. Finnes en to-tre steg når det gjelder turbo ja :P Hehe På min feks er det ar63 steg 5,men blir vel liten uansett på 16vn kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 Har du kjørt din 16v i benken til Torgeir? Nei, men blir vel te det etter hvert tenker jeg.... Skal montere vanninnsprøytning, anna gren, turbo, kansje nytt innsug pluss no andre better i vinter tenker jeg... Må bare få bilen godkjent først, sånn som er nå, vil ikke møte opp der med mer gamp enn nødvendig for å si d sånn :P Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 På min feks er det ar63 steg 5,men blir vel liten uansett på 16vn kanskje. Det spørs jo hvor mye en skal ta ut det, men høres jo ikke for lite ut med 63 da... Men ikke spørr meg om turbo, det har jeg mindre peil på så det får andre ta seg av... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 maxis:er det en Turbonetics T3 serie du kjører med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 maxis:er det en Turbonetics T3 serie du kjører med? turbonetics t3/t04e 60 trim a/r 63 steg 5 for være eksakt. lett portet 16v topp med hardere fjærer++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.