Gå til innhold

BS Bildeler. Seriøse?

Ranger emnet

Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

Gjest ReVolvolution

Jeg har ventet på orginalfakturaen. Sender dem dette til inkasso, skal jeg sette meg i bilen og trøkke fakturaen i trynet på dem og be dem reise til helvete!!

Sorry raseriutbruddet, har hatt en dårlig dag!! :(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ventet på orginalfakturaen. Sender dem dette til inkasso, skal jeg sette meg i bilen og trøkke fakturaen i trynet på dem og be dem reise til helvete!!

Et omtvistet krav kan ikke inndrives gjennom ordinær inkasso, så dette vil ikke være noe alternativ.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et omtvistet krav kan ikke inndrives gjennom ordinær inkasso, så dette vil ikke være noe alternativ.

Jeg vet også det der, men synes det er litt pussig.

Det må da være flere betingelser på plass?

Eller kan jeg bare si at jeg er uenig i alle regningene mine, og dermed kan de ikke sendes til inkasso?

Går ut fra at det må være en form for bevisbyrde her også?

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også det der, men synes det er litt pussig.

Det må da være flere betingelser på plass?

Eller kan jeg bare si at jeg er uenig i alle regningene mine, og dermed kan de ikke sendes til inkasso?

Går ut fra at det må være en form for bevisbyrde her også?

Lovverket baseres naturligvis både på en dialog mellom de to partene, men hovedprinsippet her er jo naturligvis at man nettopp ikke forsøker å inndrive betaling for varer man ikke har levert.

Å bare si seg uenig i sine regninger, vil være et typisk eksempel på det som juridisk sett defineres som "åpenbart grunnløse innsigelser" mot kravet. Det vil stort sett være en enkel sak å vurdere hvorvidt en skyldner må svare for et krav eller ikke.

Når en sak anses som omtvistet, skal den oversendes forliksrådet for rettslig avgjørelse.

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du bestilt i oppkrav eller skulle du forhåndsbetale?

hvis du ikke har fått pakken og de sender inkassovarsel er det vel fordi du skal betale på forhånd?

Hvis du har bestilt i postoppkrav betaler du når du får pakken, og da vil du få beskjed fra posten ikke bsbildeler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke tar tlf, og ikke svarer på mail. Da sender du brev.Får du ikke respons da. Da kan du nok heve kjøpet og si takk og farvel til dem og handle et annet sted andre ganger...

De har det sikkert som standard at purringer også kommer med inkassovarsel med en gang.

Kjipt at du ikke har fått delene dine da. Alltid kjedelig å glede seg til å få noe, og så blir det ikke likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS bildeler sender ALDRI!!!!! noe uten forskudsbetaling.. Kjenner litt til innehaveren av RE:style(som lå rett ved der jeg bodde) og har ingen dårlig,bare positiv erfaring med han..;)

MEN kan man virkelig gå til inkasso, når kunden ikke engang har fått varene?? mer normalt med en påminnelse vel!

BTW så har jeg hver gang fått faktura PR. mail dagen etter jeg bestilte deler og ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk delene mine, men firmaet virker lite seriøse.

En av de ansatte la ut en post på modeportalen, der han trengte hjelp til å finne en ferdigtrimma og styla bil som firmaet skulle bruke som demobil..

hm! ikke noen "yngre lærlinger" eller noe som har laget den tråden da?? Innehaver av Re:Style var ihvertfall riktig så ivrig etter å få laget ihop tingene sine selv!! Og han som er andre halvdelen bygde jo opp en civic HB med styling,rå lakk og anlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Fikk endelig svar på mailen min i dag.

Og den var rimelig frekk og useriøs, så jeg anbefaler at alle tenker seg om 2 ganger før man handler hos "BS Bildeler"

Dem sender saken min til inkasso uten at jeg har fått verken orginalfaktura, eller varer... Idioter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppkrav...det er tingen! :) fikk senkesettet mitt fra dem i oppkrav..inget problem det ihvertfall... ene som arbeider der er vel her på forumet og... mulig det er flere men...:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig svar på mailen min i dag.

Og den var rimelig frekk og useriøs, så jeg anbefaler at alle tenker seg om 2 ganger før man handler hos "BS Bildeler"

Dem sender saken min til inkasso uten at jeg har fått verken orginalfaktura, eller varer... Idioter..

Dårlige greier!! Tilbød du deg å betale varene omgående da??

Syntes inkasso blir feil, siden du ikke fysisk sitter med varen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

DCA: Oppkrav er waste of money, og jeg er skeptisk til det.. Har blitt lurt så mange ganger.

golfnos: Jeg ville heve kjøpet. Men, jeg tar saken til forbrukerrådet i morgen. Jeg tilbød meg ikke om å betale omgående da jeg er uten penger. Hadde jeg fått fakturaen i tide, kunne jeg ha betalt omgående.

/#&"/"!(!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår