Gå til innhold

BS Bildeler. Seriøse?

Ranger emnet

Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

DCA: Oppkrav er waste of money, og jeg er skeptisk til det.. Har blitt lurt så mange ganger.

golfnos: Jeg ville heve kjøpet. Men, jeg tar saken til forbrukerrådet i morgen. Jeg tilbød meg ikke om å betale omgående da jeg er uten penger. Hadde jeg fått fakturaen i tide, kunne jeg ha betalt omgående.

/#&"/"!(!

bra!!!!! når du kontakter forbrukerrådet blir inkasso opplegget avlyst.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest ReVolvolution

Nei, det kommer nok inkassokrav først du Civic_karen ;)

Har vært i kontakt med forbrukerrådet i dag. Tar BS Bildeler saken videre, blir inkassoselskapet klaget på, for å ta på seg en ulovlig sak, og vips, faktura vekk.

Inkassoklagenemda er tingen folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Skulle avbestille en vare der over telefon og det gikk ikke for de måtte ha det på mail. Men pga arbeids situsjonen så hadde jeg ikke tilgang til data og internett da jeg jobba på en byggeplass og bodde på et vandrehjem. Tiden gikk og purring dukka opp da jeg trodde alt var i orden etter samtale med dem, ringte igjen og nå 1mnd til senere så er purring nr 2 på plass. Har ringt forbrukerrådet og skal sende inn angrefrist skjema for den gjelder så lenge jeg ikke har fått vare og det har jeg ikke fått enda. Men nå kommer de med at jeg må betale et gebyr fordi varen måtte spesialbestilles fra tyskland. Og vis jeg betaler det gebyret på 1632 så trekte de ikke fra den summen fra fangeren vis en annen person bestiller den. Kjeltringstreker, kan ikke ta betalt 2 ganger for samme tjeneste. Spesialfanger? Hadde den kun passet til min bil, ja.. Men denne passer til alle Vectra A og kan ikke anses som speialdel. For i kjøpsloven så står det kun vis det er en spesialbestilling som kun passer til mitt bruk. SÅ til mandag blir det en ny runde med forbrukerrådet så de får sendt dem et skriv. Ikke verst at de ringer opp igjen etter et eks.antall ganger henvendelse og mail:)

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, rar sak...

De må jo først kunne bevise at de har sendt ut originalfaktura før de kan sende det til inkasso uansett.

Men trådstarter har jo uansett kjøpsloven på sin side så dette burde være en smal sak å løse.

BS kan jo heller ikke regne med at trådstarter har pengene nå når det går så lang tid før han mottar faktura... Da hadde jeg trodd at de ikke fikk til å behandle ordren og kjøpt deler et annet sted.

Rar praksis av BS...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 2 months later...
Er enig i at det å "true" med inkasso er relativ lavmål så lenge man ikke har tatt kontakt med kjøper. Slik jeg har forstått det etter å ha handlet med bsb, så krever de forhåndsbetalig for alt, og at de ikke sender noen varer før betalingen er registrert. Hvordan trådstarter har eventuelt klart å ordne med at varene skulle sendes til han før han hadde betalt, er jo et lite mysterium. Inkassovarslet kommer jo til han fordi han ikke har forhåndsbetalt, og du får jo ikke varer før du har betalt, så utsagnet til L4rsh "nei jeg vet ikke, er jo dumt å få inkassovarsel når man ikke har fått deler liksom" faller jo egentlig på sin egen urimelighet i og med at han ikke har betalt. Ingen betaling, ingen varer. Synes den er grei jeg.

man kan også betale på posten. postoppkrav. funker like fint det. mn dem har ikke lov å sende innkasso varsel om du ikke har betalt og ikke fått noen varer, tenk logisk. om du er i tvil. sjekk ut lovdata.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår