Gå til innhold

Forgasserstempel på innsprutmotor senker kompen?

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette gjelder for div. motorer,

Men fant noe da jeg leste om en Mazda 626 GT motor (innsprut) kontra forgasserstempel fra samme blokk

Noen nevnte noe om at forgasserstemplene fra samme blokk som Mazda626 GT-motoren var bedre egnet pga mindre kompresjon. Noen som har noe mer info om dette, evt kan bekrefte / avkrefte dette?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ikke anbefalt å holde på for mye med slikt om ikke andre har prøvd med suksess før deg eller du vet hva du gjør :)

 

en må jo prøve for å finne det ut, vel? ;)

 

dessuten er det jo bare å prøve med forgassermotoren jeg har stående i bilen.. går det galt, er det bare å hive inn den andre motoren:afro

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved bytte av stempler og/eller råder "må" du balansere veiv...

 

vel, det jeg har tenkt å gjort er følgende:

Jeg har 1 forgasser motor og 1 injectionmotor til samme bil

Blokka og toppen er helt lik, forskjellen er gasser /innsprut

Så jeg kommer til å koble på innsprutet på gasser motoren.

Kommer til å mappe med megasquirtII.

Går det galt, enten med motor eller mapping så har jeg fortsatt innsprutmotoren liggende

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå vil jo MS2 koste mer enn d smaker på en sugemotor da.. correct me if im wrong:)

 

 

Edit: Sjekka i Autodata og fant ut at Forgasser har 8,6 i komp.ratio og innsprut har 9,5.. så du hadde rett gitt!:)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korriger meg om jeg tar helt feil nå! :

 

Men har du lavere komp så "suger" vel motoren til seg ting lettere? Så hvis du har forgasser så vil det (kan jeg tro) bli hardere for motoren på værtfall innsugs delen.

 

 

Føler at dette ble helt feil, men man lærer så lenge man lever! Dessuten var det bare en teori..

My new cars goes 0-60 in 38.2, with the new tailpipe styling end it does 38.3! I am soooo fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår