Gå til innhold

Ulyd i bremser

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har plutselig fått en ulyd ved venstre for-dekk. Lyden kommer helt i starten av kjøreturen. Den er der ofte konstant, men blir forsterket ved bremsing. Lyden forsvinner etter ca. 3-4 min. på veien. Har nå hatt lyden der i et par dager. Skal av med hjulet å se hva det kan være i morra. Noen tips til hva jeg skal se etter?

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom nett hjem etter en kjøretur med en kompis nå, nett samme problemet som du har, bare høyre forhjul. Tok av dekket og så på skiven. Da kan du se på bremsekloss og bremseskive, årsaken var skeivslitt bremseskive. Symptomene var vekselvis hyling/skraping. Hørte det VELDIG godt. Trodde først det var hjullagrene men så fort at det var bremseskiven rett og slett var skeiv.

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som skjedde med bilen min høres det ut som. Er mest trolig ikke noe større problem en at klossene dine er utslitt. Det skal ikke være så vanskelig å se, men ta å ta dem ut hvis du er usikker.

Bremsene mine røyk i 160 rett før en sving, var ganske ekkelt da helt plutselig det kom stygge lyder og bremsekraften sank=/

My new cars goes 0-60 in 38.2, with the new tailpipe styling end it does 38.3! I am soooo fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg tok av dekket og titta i går. Så på bremseklossene, og det var ca. 0.8 cm. igjen med gummi på den siden jeg så i allefall. Er det lite eller mye? hehe

Men det er kommet nye bremseklosser til meg på møller i dag, får se om jeg skal stikke å hente dem..

Det skal være slitasje markering på klossene. Hvis du har slitt dem helt ned sånn at du ikke har kan se de små "rillene" tilsvarende som på sykkelbremser må du skifte snarest!

Men har du 0,8 cm igjen på begge sider er det mer en nok:P da er det nok inget problem

My new cars goes 0-60 in 38.2, with the new tailpipe styling end it does 38.3! I am soooo fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider