Gå til innhold

To chip or not to chip?

Ranger emnet

jmsola

Anbefalte innlegg

That is the question :)

Har en 2006 modell Passat 1,9 TDI som er gått 12000. Det er 105 hk nå. Ser at TS racing har sett som gir 144 hk i denne maskinen. Noen som har samme motor og samme chip? Det virker ut som en vanvittig effektøkning (37%)?

Hvordan stiller forsikringselskaper seg til slikt om det skulle skje noe? Bør jeg ta service/skifte olje oftere om den er chippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans a har et poeng når det gjelder muligheten for å få redusert erstatning etter et uhell.

Et annet spørsmål er om de greier å påvise at bilen er modifisert.

I mange tilfeller blir ikke bilen påmontert noen synlig chip, men bare omprogramert.

Er ikke helt overbevist om at biltilsynet innehar kunnskapen som skal til for å kunne påvise at bilen er omprogramert...:coplight

Har selv brukt TS Racing sin forhandler i Sandnes (Kvål Auto), og de virket som om de hadde relativt god greie på hva de holdt på med.

Hyggelige var de også.

Lånte en Passat TDi 140 HK 2006-modell i noen dager i vår.

Fikk følelsen av at den trengte de hestene den hadde.

Den virket litt lat i forhold til min (130 HK --> 180 HK)

Hvis det var jeg som hadde en 105 HK TDi, hadde jeg gått til f.eks. TS Racing.

Du får heller prøve å være litt forsiktig, og ikke kjøre som en idiot. :drive2

Det er lov å gi litt gass, men gjør det der sjansen for ulykker er minimal.

Der er heller ingen god idé å reklamere for f.eks. TS Racing på bakruta...

Kjør fint så varer clutch'en og resten av bilen litt lenger også.

:driving

VW Passat 1,9 TDi 4-Motion, 2003, Highline

TS Racing 180 HK, 400 Nm, K&N filter, 225/40-18"

Alcantara skinn, Bi-Xenon, Multifunk. ratt

TomTom 910 GPS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en flashing av hjernen. Det eneste takstfolka til forsikringsselskapene kikker etter, er om du har en kullboks i motoren din. De har ingen mulighet til å sjekke hjernen om den har en tunet software eller ikke. Om de ser at "flash counteren" ikke står på null, så betyr det ingen ting, da bilimportørene ofte har flashet ny oppgradert software i bilen før leveranse av bilen. Om de skal finne ut at bilen din er flashet med tunet software, så må de kjøre bilen din på rullende landevei - og det er ikke noe de gjør uten videre - ei heller er det mulig om bilen ikke er i kjørbar stand. Jeg har diskutert dette med en takstmann, og han la seg flat for sine egne muligheter her......

Speed is FUN!!

---------------

WEB: http://www.optican.net

BLOGG: http://optican.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider